Jag frågade för några månader sedan om såguppsättning, det blev en aktiv tråd där jag (och några till...) hårdnackat försökte hitta fördelar med billiga sågar. Vi blev rejält tillrättavisade av expertisen som med dårars (trodde jag...) envishet upprepade mantrat:

Hitachi C6BU(2)
Bosch GST 85 PE

Jag försökte länge streta emot, men till sist blev det investering och i påsk har jag lagt en massa parkett (inte laminat...) och helt plötsligt börjat förstå vad folk pratar om. Vilka maskiner! Det var en fröjd och jag såg fram emot sista längden när jag var tvungen att klyva ett par plankor, det hade jag inte väntat mig.

När listerna skulle upp så var det två andra nykomlingar som fick visa sig på styva linan, AEG skruvdragaren och även kinesmaskinen till borrhammare inköpt för 350 pengar. Båda var fenomenala, borrhammaren åt mina STENhårda betongväggar till frukost, något som tog slagborren en minut fixade den på ungefär 5-6 sekunder. Skruvdragaren var smidig och stark, en bra kombination...

Kontentan är alltså, jag tänker fortsätta lyssna på folk när jag köper verktyg, jag har köpt mitt sista elverktyg där jag inte konsulterar detta forum, något för alla andra rookies att tänka på. Glad påsk! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.