Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej alla på Bygga Hus-forumet!

Ville bara meddela att det är dags för mig att gå vidare.
Kanske ägna några fler timmar till alla små och stora byggprojekt som har fått vänta.

Den direkta anledningen till detta beslut är att jag känner mig ovälkommen av forumägaren/moderatorn.

Härom dagen skrev Marlén i ett privat meddelande att
Jag måste prata med dig om hur du diskuterar. Har tänkt på det länge, men har inte fått tummarna ur.

Enligt våra diskussionsregler ska ska man vara saklig, konstruktiv och driva diskussionen framåt. Framför allt ska visa varandra respekt. Jag blir ledsen när jag ser sådana här uttalanden från dig
Då syftade Marlén på vad jag skrev i tråden
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/228384-husdrommar-i-svt-varning-skilsmassa.html

Men jag har nog syndat länge och regelbundet eftersom hon skriver
Har tänkt på det länge, men har inte fått tummarna ur
Nåväl, jag förstår vinken och avslutar mitt engagemang här.
Kommer dock att sakna all kunskap som ni andra delar med er av, och alla intressanta diskussioner om allt, högt och lågt, från dränering till IT-politik.

Och jag önskar av hela mitt hjärta er alla lycka till i era husbyggarprojekt och annat som har ventilerats här.
T.ex. Cocuyos kamp mot Radiotjänst, D09's kamp för sin "lilltös" och motorsågen, Stews kamp mot sjukdomen och alla andra små och stora strider vi har försökt hjälpa varandra att utkämpa.
Och jag kommer att sakna Billy_Bavers kloka synpunkter om arkitektur och Gaias klokskap.
Bara för att nämna några få.

Om någon (mot förmodan) skulle vilja ta kontakt med mig går det bra med email till
knockonwood2014@yahoo.com

Och till sist:
Stort tack till er alla som i alla fall ibland har uppskattat mina skriverier:
Mest gillat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



PS
Jag glömde ju slutknorren :)
Ni andra i de södra landsdelarna som liksom mig känner er svårt plågade av mullvadsinvasionen i trädgårdar och på ängsmarker. Här verkar finnas hjälp att få:
http://www.medborgarskolan.se/arrangemang/?aid=704332&mid=1293&sgid=88
Det ges även kurser i Höör, men för mig i Halland är Hässleholm närmast.
 
Redigerat:
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
Nej! För tusan KoW, jag vill inte att du skall sluta. Över gränsen nån gång emellanåt kanske men övervägande delen av dina inlägg är ju jättebra. Forumet behöver dig!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Neeej. Gå inte!!!
Forumet behöver folk som dig.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Men!

Klart du ska stanna!

Bilden du la upp talar för sig själv.

Med risk för att sätta mig själv i onåd så tycker jag du ska strunta i vad Marlen tycker. Alla gör väl något snedsteg ibland och det ska inte behöva betyda att du måste lämna!
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Men!

Klart du ska stanna!

Bilden du la upp talar för sig själv.

Med risk för att sätta mig själv i onåd så tycker jag du ska strunta i vad Marlen tycker. Alla gör väl något snedsteg ibland och det ska inte behöva betyda att du måste lämna!
Läste nu igenom noggrannare vad du skrivit i tråden.

Du gjorde uppenbarligen det frukansvärda misstaget att inte vara helt politiskt korrekt när du skrev fru/samba.

Du borde ha förstått att det inte är Ok att skriva så.

;-)
 
  • Gilla
  • Haha
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
Även jag har skummat igenom ovan nämnda tråd och kan inte se varför marlene skulle ha något emot dessa inlägg.... kanske inte alltid helt sakrelaterade men fullt normala inslag på ett forum. Stanna kvar (eller dyk upp i ny skepnad) så din expertis kommer till nytta.
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Jag har full förståelse för ditt beslut.

Jag tror du vet att du kommer vara saknad, det är BH som är den stora förloraren i denna fråga.

Ha ett gott och meningsfullt fortsatt liv KoW!

/U
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
Ett (1) Ogilla upphäver 1336 Gilla?

Du får avslag på din utträdesansökan.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Ja, var inte så snarstucken!
Så mycket som du är inne och skriver i alla möjliga och omöjliga trådar går det inte undvika att det alltid är opassande för någon. Särskilt i såna där det bara är tyck och tänk, så stanna du kvar, fint med lite mjuk icke PK som du kommer in med emellanåt.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Säkert att du inte missuppfattat vad Marlene menade? Kanske har hon tänkt länge på det där inlägget om illrarna och pelargonerna, och sedan tillslut tagit upp saken med dig? Och sen har du trott att det gäller ett stort antal inlägg eller ditt sätt i helhet?

På 7000 inlägg får man ju också räkna med ett antal grodor, några rena idiotuttalanden som man förhoppningsvis kan radera när man nyktrat till och ett större antal moderatoranmälningar av folk på dåligt humör som retat sig på något man skrivit.

Får man föreslå att du tar en paus, slår i några tusen spik och kommer tillbaks om några månader istället?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det här lade ju ett litet lock på dagen...
Som flera har sag; med så många inlägg som du har gjort så kommer det väl något enstaka som inte uppskattas av alla. Framförallt om man blandar in humor då en del inte riktigt skrattar åt samma saker som de flesta andra.

De flesta av oss på forumet tycker nog att du har bidragit med massor av konstruktiva tips och råd i många trådar. Majoritetens önskan är att du ska stanna och den önskan tycker jag att du ska lyda.
:)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Men jösses vilket trams. Tycker du ska stanna.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Nej, sluta nu. Jag har faktiskt aldrig ens märkt det betende hos dig som du påstår att Marlene påstår.
Stanna kvar! Forumet behöver dig!
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
D09
Sorry gubben, din utträdes ansökan beviljas ej.

Du kan däremot fortsätta med att göra oss sällskap i våra framgångar, som motgångar :)

Sågen är inte klar än och jag behöver en som jagar mig ;)

Skulle vara en skam om en Husqvarna hv457 skulle stå i garaget och samla damm
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Ogilla!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.