Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Korvgubbe
Ja tack och farväl då!

Jag har full förståelse för att man vill lämna ett forum där moderatorer, grundare eller ägare inte vill ha en kvar.
Allt har väl sin tid antar jag så lycka till med resten av ditt liv!
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Ursäkta, nu blir jag rädd!

Antingen har skilsmässotråden redigerats skickligt så det inte syns, vilket ger obehagliga associationer
Eller så har KoW länkat till fel tråd

Kan någon vänlig insatt skäl förklara för mig vilket inlägg i skilsmässotråden som kan uppfattas ens avlägset provokativt? Har läst samtliga inlägg två gånger och förstår inte.lite som den efterblivne i Möss och Människor.
 
  • Gilla
tompax2 och 7 till
  • Laddar…
D09
Anders_Nilsson skrev:
Ursäkta, nu blir jag rädd!

Antingen har skilsmässotråden redigerats skickligt så det inte syns, vilket ger obehagliga associationer
Eller så har KoW länkat till fel tråd

Kan någon vänlig insatt skäl förklara för mig vilket inlägg i skilsmässotråden som kan uppfattas ens avlägset provokativt? Har läst samtliga inlägg två gånger och förstår inte.lite som den efterblivne i Möss och Människor.
Instämmer.
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
Påminner om när jag diskuterade enstegstätade fasader och blev kallad fula saker etc. Anmälde inläggen men Marlene tyckte jag fick skylla mig själv som inte gav mig i diskussionen:D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Varför hålla på att anmäla inlägg? Varför ens bli stött av vad någon anonym tomte skriver på nätet? Själv är jag helt förundrad över hur sura folk blir när jag retas lite. Särskilt politiskt korrekta människor tänder på varenda cylinder om man skojar till det om de onämnbara eller kvinnliga konsulter.

Helt obegripligt! Folk kan sitta och se på "Mello" och klappa händerna åt nakna läderbögar som paraderar framför småungar i Kukholm på Pride men de ränner till direkt och ropar på moderator om man skojar om kvinnliga konsulter eller de onämnbara. Folk blir stötta av så konstiga saker idag!

Det enda som gör mig förbannad är översitteri bland moderatorer som likt politiska kommissarier skall sätta sig till doms över det fria ordet. Fy fan för censur och översitteri!

Nä, KoW - stanna kvar du och hjälp till att retas med överhögheten! ByggaHus är inte en idéell förening med eldsjälar som lägger ner sin fritid så att klubbmedlemmarna skall ha ett mekargarage att gå till.

ByggaHus är del i en näringsverksamhet som omsätter över 7'5 Mkr. Vi som skribenter är delaktiga i att skapa mervärde för bolagsmännen - och det gör vi enbart för att vi tycker om att hjälpa andra.

Eftersom bolagsmännen (Eskilsson och Eskilsson) gör ekonomisk vinning av vårt ideella arbete är det inte mer än rätt att vi i gengäld åtminstone kan kräva att få uttala oss fritt utan att riskera censur eller tillrättavisanden!
 
  • Gilla
tompax2 och 27 till
  • Laddar…
De flesta skriver någon gång något som någon annan ogillar. Det har säkert jag också gjort. Ta det inte så hårt hon vill bara att du ska putsa till dina svar. Eftersom du har varit med så länge så har hon förmodligen dragit sig för att skriva till dig. Att de vill ha en viss nivå på svaren kan jag förstå och det blev en väckarklocka för mig också. Har ditt tonläge av någon anledning ändrat sig på senare tid så har förmodligen hon och andra märkt det. Stanna kvar vi behöver varandra med råd och dåd!
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Är det dom 8 medlemmarna i KFIB? ImageUploadedByTapatalk1392916128.823587.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sjörre och 1 till
  • Laddar…
KTM RTR skrev:
Är det dom 8 medlemmarna i KFIB?[bild]
Det känns alltid så dumt när man behöver fråga något som säkert alla andra förstår...

KFIB?
 
  • Gilla
Fein och 1 till
  • Laddar…
Klubben För Inbördes Beundran
 
Csre skrev:
Klubben För Inbördes Beundran
Aha!
Tack!
 
I alla de inlägg som jag läst av dig så har jag aldrig noterat någon "ton", utan huvudsakligen välbalanserade svar. Har man fått en hyfsad packe "gillad" så är man knappast i läge att bli portad, utan måste rimligtvis ses som en tillgång på forumet.

Dock, en del tid bränner man här istf på ngt av alla välbehövliga byggprojekt som pågår el står på tur. Alt kan man med fördel lägga mer tid på väsentliga relationer vare sig man känner att det knakar i fogarna el inte.

Så, oavsett om du tänker byta motorolja på De Soto -58:an och grilla bläckburgare nu, el göra ngt annat, så lycka till och tack för tiden här med engagemang, erfarenhet och kunskap.

Eller häng kvar här, alltid retar det någon. :rolleyes:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jaha, det ska vara nå't som får en att börja skriva.
Har läst mycket BH, först som gäst, men numera som ganska nylig medlem.
Jag har en punkt som jag har för avsikt att ta upp på BH därav medlemskapet.

Läste det KoW länkade till ock kanske inte helt politiskt korrekt, men inte är det hela världen. Vem är inte perfekt? Inte jag iaf.

Efter att ha läst mycket kommer jag att sakna de roliga och intressanta inläggen som KoW har gjort.

En liten tanke till mitt nya medlemskap, jag vacklar en aning. Visst är det bra om det är ordning på torpet (BH) men inte så fritt när det kanske kan anas något annat.

Men om jag är ute och cyklar får väl någon stoppa en pinne i hjulet, så det blir stopp.
Då får jag en anledning att kommentera igen :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
kontorsråttan
...hört från avbytarbänken

"If you can't join them, beat them"

"gör själv och gör bättre"




 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
ullberg
Locke skrev:
Nä, KoW - stanna kvar du och hjälp till att retas med överhögheten! ByggaHus är inte en idéell förening med eldsjälar som lägger ner sin fritid så att klubbmedlemmarna skall ha ett mekargarage att gå till.

ByggaHus är del i en näringsverksamhet som omsätter över 7'5 Mkr. Vi som skribenter är delaktiga i att skapa mervärde för bolagsmännen - och det gör vi enbart för att vi tycker om att hjälpa andra.

Eftersom bolagsmännen (Eskilsson och Eskilsson) gör ekonomisk vinning av vårt ideella arbete är det inte mer än rätt att vi i gengäld åtminstone kan kräva att få uttala oss fritt utan att riskera censur eller tillrättavisanden!
Givet att KoW har den insikten (vilket han garanterat har), vad är det bästa han kan göra om han känner sig orättvist behandlad? Jag vill hävda exakt det han har gjort. Oerhört tråkigt för oss, men det enda man kan göra som ger känningar på den vinstdrivande sidan av BH.

Jag har tänkt samma tanke ett antal gånger men är för beroende av alla fantastiska medlemmar på BH och kanske lite för feg för att göra slag i saken.

/U
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
ullberg
KTM RTR skrev:
Är det dom 8 medlemmarna i KFIB?
Eftersom jag i) inte är med i ovanstående lista och ii) vid många tillfällen gillat de som är på listans inlägg (och därmed bidragit till siffrorna) kan jag med bestämdhet svara nej på den frågan.

/U
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.