Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Tycker det är dags för Marlen att komma in i tråden och ge sin syn på saken.

Det är trots allt pga medlemmar som KOW som pengarna rullar in.
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
S
Det är ju helt klart att KoW tillför mycket mer till forumet än Eskilsson och Eskilsson, kanske dags att leta efter ett annat forum.
 
  • Gilla
Tobbe87 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
hantverkare1 skrev:
Tycker det är dags för Marlen att komma in i tråden och ge sin syn på saken.
Jag antar att §8 ("...Synpunkter på moderering skickas via pm och läggs aldrig ut i forumet.") gäller från båda hållen s.a.s. så jag tror det skulle vara ett brott mot reglerna... ;)

Dessutom är väl sakfrågan tämligen ointressant, det som skett har skett, min gissning är att detta var droppen men inte den huvudsakliga volymen i den där kända bägaren...

hantverkare1 skrev:
Det är trots allt pga medlemmar som KOW som pengarna rullar in.
Enbart om KoW står vid sitt löfte (hur tråkigt det än må vara för oss andra) kommer detta kunna ha effekt på lång sikt.

KoW: tack för ditt "offer" på åsiktsfrihetens altare (ja något överdrivet, men ändå ;) )

/U
 
Tack KoW för alla bra svar du hjälpt mig med under åren! Du har varit grym!
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Forumägaren bestämmer själv spelreglerna på sitt forum, sedan väljer medlemmarna själva om de vill gilla läget eller inte. Jag förstår KOW beslut, ibland kommer man till en punkt då luften går ur en bara. Forumets medlemmar är forumets enda värde, och vissa är mer värdefulla än andra. KOW:s utträde sänker forumets kunskapskapital radikalt, och jag kan bara beklaga.
 
Vi får hoppas att den här tråden får ligga uppe ett tag.

Diskussionen är nyttig både för oss som medlemmar och de som modererar. De som var med för ett par år sedan minns säkert ett par fall av kraftig turbulens i samband med klagomål på, och avstänging av, minst en populär medlem.

Resultatet av turbulensen blev, enligt min åsikt, ett bättre BH, och jag hoppas att det blir så även denna gång utan att det skördas fler offer.
 
:(:(:(
 
Locke skrev:
Varför hålla på att anmäla inlägg? Varför ens bli stött av vad någon anonym tomte skriver på nätet? Själv är jag helt förundrad över hur sura folk blir när jag retas lite. Särskilt politiskt korrekta människor tänder på varenda cylinder om man skojar till det om de onämnbara eller kvinnliga konsulter.

Helt obegripligt! Folk kan sitta och se på "Mello" och klappa händerna åt nakna läderbögar som paraderar framför småungar i Kukholm på Pride men de ränner till direkt och ropar på moderator om man skojar om kvinnliga konsulter eller de onämnbara. Folk blir stötta av så konstiga saker idag!

Det enda som gör mig förbannad är översitteri bland moderatorer som likt politiska kommissarier skall sätta sig till doms över det fria ordet. Fy fan för censur och översitteri!

Nä, KoW - stanna kvar du och hjälp till att retas med överhögheten! ByggaHus är inte en idéell förening med eldsjälar som lägger ner sin fritid så att klubbmedlemmarna skall ha ett mekargarage att gå till.

ByggaHus är del i en näringsverksamhet som omsätter över 7'5 Mkr. Vi som skribenter är delaktiga i att skapa mervärde för bolagsmännen - och det gör vi enbart för att vi tycker om att hjälpa andra.

Eftersom bolagsmännen (Eskilsson och Eskilsson) gör ekonomisk vinning av vårt ideella arbete är det inte mer än rätt att vi i gengäld åtminstone kan kräva att få uttala oss fritt utan att riskera censur eller tillrättavisanden!
Djävligt bra formulerat !

Den skenheliga och sk "politiskt korrekta" attityd som lyser igenom oftare och oftare hänför sig nog till rädslan över att eventuellt förlora en eller annan annonsör som kan inbringa mer stålar till ägarna av BH.

"På konsumentens sida" kan nog egentligen snart ifrågasättas i en sån här genomkommersiell sida som det egentligen är.

Synd att KoW lämnar men jag förstår beslutet fullt ut och har funderat i samma banor vid ett par tillfällen.
 
  • Gilla
tompax2 och 4 till
  • Laddar…
Tycker här är så mycket skåningar, stockholmare o annat löst folk så för att det skall bli politiskt korrekt måste Halläningen KOW stanna kvar! Jag blir ju nästan själv här annars. 😦
Nästan så jag är beredd att åka hem till dig o ta dig i örat så du veter hut!
Stanna snälla !
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
...De som var med för ett par år sedan minns säkert ett par fall av kraftig turbulens i samband med klagomål på, och avstänging av, minst en populär medlem.
Ja jag minns den stormen, dock minns jag inte vem som blev bannad. Jag läser alltid BH genom att klicka på "senaste inläggen" vilket genererar en lista över de senaste 24 timmarnas inlägg. Jag minns att det brukade vara runt 7-8 sidor men efter stormen gick det ned till 5-6 sidor.

Har läst igenom tråden som KoW länkade till och kan på intet sätt finna något som skulle kunna föranleda en avstängning, inte heller en varning eller ens en tillsägelse. Att mista KoW kommer att märkas här på forumet.
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
vojma skrev:
Ja jag minns den stormen, dock minns jag inte vem som blev bannad.
Tyresö? Eller något liknande.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jodu KoW, nu har du allt skitit i det blå skåpet ... ;)

Jag har nog allt märkt att du fransar ut lite ibland, och inte håller dig strikt till trådens rubrik, aja baja ...




och du är i gott sällskap ... :x
Konstigt att inte jag erhållit någon erinran ... :|

Ja senast idag retade jag med MathiasS lite, hmmm, jag måste kolla min inkorg ...

Är detta en ny strikt hållning?





Sen ska det väl noteras i protokollet att ingenstans kan jag se att KoW har blivit avstängd eller varnad eller så.
Det verkar vara ett påpekande om det skrivna via PM
Och att lämna BH är nog isåfall helt KoW's egna personliga beslut.


Så det är nog inte bara i det löpande forumet man måste tänka på hur man formulerar sig, för att inte bli missuppfattad och förarga folk, utan även i PM.
Kanske är det Marlen som skitit i blå skåpet?




edit:
KoW TACK
Nu har jag äntligen chansen att komma på förstaplats i gilla-listan ... :cool:
Vi i KFIB ... :D
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Äh, kom igen nu.. Lite motgångar behövs ibland.. . Man kan inte tänka på vad alla tycker om en hela tiden då skulle man bli knäpp tillslut (knäppare?) ;).. Det är väl inte med moderatorerna/forumägarna du "pratar mest med".. ? Om man ser till alla inlägg du gjort..? De försöker bara hålla ett öga på allt, lyssna på vad de säger..och gå vidare.. Börja inte grubbla..då blir man bara på dåligt humör!

Men det ska kännas kul och om du inte tycker det är kul längre..så förstår jag dig och respekterar beslutet att gå.,

ha en trevlig kväll
Med vänlig hälsning, Sandra
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Jag blev inkallad till chefen höromdagen och nypt i nackskinnet för att jag gjort något bra, det var inte bara bra utan skitbra, så bra att höga vederbörande inte kunde gå i angrepp på sak, så det fick bli person istället.

Jag brukar säga att inget beröm är bra beröm, och lite kritik är ännu bättre beröm.
Kom igen tiger, inte sura ;-)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vafan, du får inte sluta.. Du verkar i nämnd tråd råkat haft lite humor, det tycker jag känns helrätt, ibland behöver vi lite humoristiska inslag i vardagen! Du är en av dom vars inlägg jag verkligen gillar! Nu stannar du sådetså!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.