Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marlene, jag vet inte exakt vad tillsägelsen gällde, men jag hoppas verkligen att du inte resonerar som så att när någon påstår sig bli kränkt så är det den som kränker som gör fel och ska tillrättavisas. Sådant resonemang är rent nonsens men tyvärr lite åt det politiskt korrekta idag i detta land. Man måste alltid i sådana situationer ställa sig frågan om det är rimligt att känna sig kränkt eller om det kanske är så att den kränkte har för låg toleransnivå. Jag skulle vilja påstå att det sannolikt är lika vanligt att någon känner sig kränkt utan rimlig anledning som att det faktiskt är den som kränker som har gått över gränsen.

Det handlar till viss del om civilkurage att kunna säga emot både de som känner sig kränkta i vissa fall som de som anses kränka i andra fall.
 
  • Gilla
tompax2 och 3 till
  • Laddar…
I det här fallet var det jag som tyckte att man inte kunde kränka en person så. I det stora hela handlar det om att visa varandra respekt. Det kan ju inte vara så svårt.
 
Ok, jag tror jag förstår vad det gällde nu, min oro för att alltid vika sig för den kränkte verkar vara obefogad :)
 
Att känna sig kränkt innebär inte att man har rätt, lika lite som att den som skriker högst automatiskt skulle få rätt.
Likväl som bara för att man offentligt skriver sitt missnöje skulle ha rätt.

Nä...... Låt det vara en viss höjd på resonemangen och ton så detta forum inte hamnar i mellanmjölkens land, blekt och tråkigt utan näringsämnen, pastöriserat till oigenkännlighet!

Kära inblandade, ni gör ett kanonjobb, men ni har inte alltid rätt.
Men vem faen har det!
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
Jag tolkar det som att man aldrig får uttrycka negativa åsikter, bara positiva. Marlen har tagit mig i örat för det en gång. Det blir ju lite utslätat om bara en sorts åsikter får utrymme tycker jag.
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
Så ska du inte tolka det. Du får säga vad du tycker är bra och dåligt med olika varor och tjänster. Det du ska vara försiktig med är att prata om människor. Sådana har känslor och det är viktigt att alla trivs här.
 
Synd bara att KoW inte trivs längre. :confused:
 
  • Gilla
tompax2 och 4 till
  • Laddar…
Vad är det för människor på det här forumet? Ska det vara så svårt att acceptera andra och hålla en god ton? Naturligtvis ska ni få en varning när ni uttrycker er olämpligt. I vissa fall tycker jag att en varning är alldeles för lite. Era kommentarer om att alla är så pk får mig mest att tänka på en fågel som gillar fiskar. Om ni ändå känner att ni måste göra uttryck för sådana åsikter så finns det ett riksdagsparti som står för liknande åsikter. De har säkert ett forum där ni kan skriva era åsikter.
 
  • Gilla
bumpaberra och 2 till
  • Laddar…
Snacka om kränkande inlägg!
 
  • Gilla
tompax2
  • Laddar…
kontorsråttan
Marlen Eskilsson skrev:
Så ska du inte tolka det. Du får säga vad du tycker är bra och dåligt med olika varor och tjänster. Det du ska vara försiktig med är att prata om människor. Sådana har känslor och det är viktigt att alla trivs här.
När mottagaren uppfattar budskapet på ett sätt som sändaren inte avser ligger felet mer hos sändaren, altså du uttrycker dig inte tillräckligt bra.

Sedan att bli kränkt är ju den nya folksporten, om den blir OS gren lär det svenska laget ta samtliga medaljer.
 
  • Gilla
  • Haha
tompax2 och 3 till
  • Laddar…
kjf skrev:
Vad är det för människor på det här forumet? Ska det vara så svårt att acceptera andra och hålla en god ton? Naturligtvis ska ni få en varning när ni uttrycker er olämpligt. I vissa fall tycker jag att en varning är alldeles för lite. Era kommentarer om att alla är så pk får mig mest att tänka på en fågel som gillar fiskar. Om ni ändå känner att ni måste göra uttryck för sådana åsikter så finns det ett riksdagsparti som står för liknande åsikter. De har säkert ett forum där ni kan skriva era åsikter.
Så du tycker vi skall sitta och gulla med varandra, hålla varandra i handen, sjunga "we shall overcome" och ha samma uppfattning om allt bara för att det skall vara lugnt och fint här på BH.

Nä du, jag tror du ska tagga ner lite innan du tar in för mycket luft i dina lungor.
 
  • Gilla
tompax2 och 8 till
  • Laddar…
kontorsråttan
kjf skrev:
Vad är det för människor på det här forumet? Ska det vara så svårt att acceptera andra och hålla en god ton? Naturligtvis ska ni få en varning när ni uttrycker er olämpligt. I vissa fall tycker jag att en varning är alldeles för lite. Era kommentarer om att alla är så pk får mig mest att tänka på en fågel som gillar fiskar. Om ni ändå känner att ni måste göra uttryck för sådana åsikter så finns det ett riksdagsparti som står för liknande åsikter. De har säkert ett forum där ni kan skriva era åsikter.
Ja där kom det, jämförelsen med politiken och att alla som inte tycker som jag är nazister, nu kränkte du mig, för jag tycker inte som du, och jag är inte nazist.

Ska jag be någon moderat ta dig i örat nu?

som sagt var är det för människor på det här forumet so inte fattar att man måste vara som "jag"

Nu har jag troligen, eller förhoppningsvis kränkt dig, så antingen står det 1-1 och du tar det som en hen (ja att ta det som en man är ett talesätt,, men du kan få ta det som en hen, mer PK då) eller be en moderat ta mig i örat.

Avsaknaden av smilisar i detta inlägg är för att jag inte vill ha några.
 
  • Gilla
tompax2 och 10 till
  • Laddar…
Nu stänger jag den här tråden.
 
  • Gilla
Sjörre och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.