Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Daniel 109 skrev:
NATO fick ansökningar på grund av Rysslands anfall. Inte tvärtom.
Vilket anfall tänker du på då?
 
  • Wow
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Helt rätt, det börjar ju bli några stycken nu så det gäller att vara tydlig.
 
  • Haha
  • Älska
TommyC och 6 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Vilket anfall tänker du på då?
Specialoperationen. Nazi utrotningen. Den humanitära insatsen. Återställandet av Sovjetunionen. Nyspråk som inte ursäktar anfallet.,
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Att Polen och Baltstaterna gick med i Nato la väl grunden till kriget mot Ukraina.
Visst vore det en bra ide om Ryssland sökt medlemsskap i Nato , Putin har tidigare antytt det.
Undrar hur en sån ansökan skulle tas emot.
Och varför var de så snabba in i EU och NATO? Sovjettiden är bara en parentes i historien. Innan dess var de fria länder.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Nu var ju tanken att försöka undvika krig. Men visst kan man hålla på principerna, tror inte de som skall uppleva krigen mår så bra.
Ett alternativ är att vara pragmatisk och laga efter läge.
Att Ukraina inte tänkte på att skaffa en vit flagga istället för alla vapen :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Specialoperationen. Nazi utrotningen. Den humanitära insatsen. Återställandet av Sovjetunionen. Nyspråk som inte ursäktar anfallet.,
Glöm inte det heliga kriget mot satanister i Ukraina för att skydda kristendomen och traditionella värden.
 
  • Gilla
blackarrow och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Glöm inte det heliga kriget mot satanister i Ukraina för att skydda kristendomen och traditionella värden.
(y)
Inklusive bögarna i Europa…:rolleyes:
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Vilket anfall tänker du på då?
Du måste driva med oss?

/Krille
 
Minnie Mesola
O [old rusty] skrev:
Nej din tomte.

Ukraina får betala priset för att RYSSLAND flyttar fram sina positioner utan åtskillnad.
Att sådana här svagsinta inlägg får beröm, visar att vi har att göra med en sekt som inte kan tänka självständigt. För hade de det, skulle åtminstone någon säga -"vänta lite, kan du förklara?". Men det är det ingen som gör, för ni är för upptagna av att skåda ljuset.
Synd, för då är all diskussion meningslös.

Minnie
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Jag upprepar det jag skrivit förut, enda möjligheten för fred i det här området är att skapa ett band av neutrala stater som gränsar mot Ryssland, där båda sidor förbinder sig att garantera neutraliteten. Eller så fortsätter man på den inslagna vägen och då får vi hoppas på att inte kärnvapen kommer till användning. Men även utan kärnvapen blir lidandet för människor oerhört.
Jag tycker inte du ska sitta på ett anonymt forum och vara stor i käften och berätta hur Rysslands grannländer ska föra sin politik. Det finns många lösningar på Rysslands aggression. En är att vi gör slut på ryssen en gång för alla.
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
F Finndjävel skrev:
Jag tycker inte du ska sitta på ett anonymt forum och vara stor i käften och berätta hur Rysslands grannländer ska föra sin politik. Det finns många lösningar på Rysslands aggression. En är att vi gör slut på ryssen en gång för alla.
Och hur skall det gå till, om jag får fråga? Vulgärt språkbruk?
För du har väl inte anmält dig som frivillig, kan jag tänka. Eller?

Minnie
 
J jahallåja skrev:
Helt rätt, det börjar ju bli några stycken nu så det gäller att vara tydlig.
Ja det är väl ingen hemlighet att Sovjetunionen och Ryssland har varit i konflikt i sitt grannskap med ett flertal länder och områden.
Polen blev medlem i Nato 1999 och Baltländerna 2004, det var långt före 2014 när konflikten med Ukraina började om det var det Daniel 109 avsåg med sitt inlägg.
 
BirgitS
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Att sådana här svagsinta inlägg får beröm, visar att vi har att göra med en sekt som inte kan tänka självständigt. För hade de det, skulle åtminstone någon säga -"vänta lite, kan du förklara?". Men det är det ingen som gör, för ni är för upptagna av att skåda ljuset.
Synd, för då är all diskussion meningslös.

Minnie
Har du tänkt på sådana personangrepp som det jag citerade ovan lika gärna kan skrivas om en del av dina inlägg?
Du har också inlägg som andra kan anse vara svagsinta och tyder på att du är med i en sekt som inte kan tänka självständigt. För jag har inte sett att nu har kommit med särskilt mycket till förklaring vilket ju då skulle tyda på att du är upptagen av att skåda ljuset och det gör ju diskussionen meningslös.
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Jag tycker inte du ska sitta på ett anonymt forum och vara stor i käften och berätta hur Rysslands grannländer ska föra sin politik. Det finns många lösningar på Rysslands aggression. En är att vi gör slut på ryssen en gång för alla.
Sa du att vara stor i käften?
Nu verkar argumenten tryta för en del.
 
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
BirgitS
L L A Axelsson skrev:
Polen blev medlem i Nato 1999 och Baltländerna 2004, det var långt före 2014 när konflikten med Ukraina började om det var det Daniel 109 avsåg med sitt inlägg.
Men då verkar det ju som att Ryssland inte hade några stora invändningar mot att de gick med i Nato, vilket du ju har påstått. För varför skulle de invadera Ukraina 10 år efter att något de ogillar inträffade.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.