Naiv som jag var så trodde jag att det skulle vara en barnlek att installera min nya diskmaskin. Här är jag nu och kan inte ens komma så långt att jag kan öppna luckan på maskinen; där jag antar att intressanta delar som t ex elkabeln ligger. Jag antar att det beror att jag måste ta bort transportskydd av något slag. Sannolikast den vita mackapären högst upp på maskinen eftersim den plottriga installationsanvisningen visar att man gör NÅGONTING med den, oklart vad.
Är det någon som gjort detta själv och kan upplysa mig, eller som har någon idé ändå?
Är det någon som gjort detta själv och kan upplysa mig, eller som har någon idé ändå?
Vad är det för modell?C Crebel skrev:Naiv som jag var så trodde jag att det skulle vara en barnlek att installera min nya diskmaskin. Här är jag nu och kan inte ens komma så långt att jag kan öppna luckan på maskinen; där jag antar att intressanta delar som t ex elkabeln ligger. Jag antar att det beror att jag måste ta bort transportskydd av något slag. Sannolikast den vita mackapären högst upp på maskinen eftersim den plottriga installationsanvisningen visar att man gör NÅGONTING med den, oklart vad.
Slit inte bort någonting som inte ska bort..
Det har kanske funnits en transportsäkring där, men gör det sannolikt inte längre. Jämför bilderna.
Jag vet inte varför du inte får upp dörren. Kikade i manualen jag med, och hittade ingen uppenbar förklaring.
Hoppas att någon kan hjälpa dig.
Jag vet inte varför du inte får upp dörren. Kikade i manualen jag med, och hittade ingen uppenbar förklaring.
Hoppas att någon kan hjälpa dig.
Redigerat:
Ok, nu har jag pratat med Bosch och saken är löst.
Det finns inga transportskydd som ska tas bort. Den bild som jag tolkade som att det skulle bändas bort något var på något sätt kopplat till ett barnskydd.
Det krävdes bara mer våld att öppna luckan än jag i mitt mer försiktigt utforskade läge var beredd på !
Det finns inga transportskydd som ska tas bort. Den bild som jag tolkade som att det skulle bändas bort något var på något sätt kopplat till ett barnskydd.
Det krävdes bara mer våld att öppna luckan än jag i mitt mer försiktigt utforskade läge var beredd på !