Hej.
Jag håller på att renovera hemma, där jag tillfälligt måste ta bort 2 radiatorer. Är lite osäker kring detta.
Har en frånliftspump, bosch 3000ew.
Huset är byggt 1996, jag har verkligen för mig att rörmokaren byglade elementet när det togs bort i tvättstugan. Är lite osäker kring 1-2 rörsystem. Vad händer om ma byglar istället för proppa?
Om jag förstått rätt, så ska jag tömma hela systemet, någon som vet hur man gör det på boschen?
Sen går det att ta bort elementet?
Tacksam på förhand.
Jag håller på att renovera hemma, där jag tillfälligt måste ta bort 2 radiatorer. Är lite osäker kring detta.
Har en frånliftspump, bosch 3000ew.
Huset är byggt 1996, jag har verkligen för mig att rörmokaren byglade elementet när det togs bort i tvättstugan. Är lite osäker kring 1-2 rörsystem. Vad händer om ma byglar istället för proppa?
Om jag förstått rätt, så ska jag tömma hela systemet, någon som vet hur man gör det på boschen?
Sen går det att ta bort elementet?
Tacksam på förhand.
Lägg upp lite bilder på dina befintliga radiatorer så fr du nog bättre svar om det är 1-rörs eller 2-rörs. Utifrån det kan man anta om man ska proppa eller bygla.

Har du radiatorer med koppel?
Då kan tejpen som ibland sitter vara ett bra svar.
Blå tejp = 2-rörs
Röd tejp = 1-rörs
Har du radiatorer med koppel?
Då kan tejpen som ibland sitter vara ett bra svar.
Blå tejp = 2-rörs
Röd tejp = 1-rörs

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan den röda pluppen innebära 1 rör?
Precis, den röda markeringen anger ettörssystem. Tar man bort den röda pluppen finns en insexskruv som man kan skruva in i botten och ställa om kopplet till tvårörssystem. Då ska det sitta en blå plupp där istället.
Produkter som diskuteras: "insexskruv"

Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Jepp och den är trög , så det blir att greppa ordentligt om vredet, du kommer att märka att den liksom går över ett jack och stänger igen., Det gäller att vara lite varsam så stannar den på ett hack och är öppen.. Lätt att gå förbi , så det kan bli ett par ggr innan du får den att stå kvar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden