Hejsan har rivit bort ett inbyggnads badkar och den var inbyggd med frigolitskiva som var kaklad.
Jag får dock inte bort limresterna eller vad det nu är från golvet.
Har ni några tips ?
 
  • Delvis riven kakelvägg med synliga frigolitresterna och limrester efter borttaget inbyggnadsbadkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kaklat golv med synliga limrester och smuts efter borttaget inbyggnadsbadkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kaklat badrumsgolv med limrester efter frigolitskiva för ett borttaget inbyggt badkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Det där är silikon, bara att ta fram brytblandskniv och skrapa på. Det finns kemiska produkter som påstås ta bort silikon man kan testa efter att ha tagit bort det värsta men jag har ingen riktig erfarenhet av dessa.
 
MrJay MrJay skrev:
Det där är silikon, bara att ta fram brytblandskniv och skrapa på. Det finns kemiska produkter som påstås ta bort silikon man kan testa efter att ha tagit bort det värsta men jag har ingen riktig erfarenhet av dessa.
Men det måste väl vara mer än silikon tänker på det bruna/orange
 
BirgitS
gustavholm gustavholm skrev:
Men det måste väl vara mer än silikon tänker på det bruna/orange
En blandning av kalk, smuts och mögel kan bli väldigt hårt och svårt att få bort.
 
MrJay
Bara att skrubba…
 
  • Gilla
gustavholm
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Bara att skrubba…
har skrubbat med stålull och hård svamp samt med grön såpa och bara vatten inget har lyckats ta bort det än tyvärr, nästa steg är väl en stålborste
 
Ångtvätt kanske?
 
  • Gilla
gustavholm
  • Laddar…
S Srixon skrev:
Ångtvätt kanske?
Har jag inte testat ska prova det 👍
 
BirgitS
Har du använt något surt som är till för att ta bort kalk, t.ex. ättiks- eller citronsyra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.