Hej,
hade tänkt att installera ett Yale doorman men gick bet redan på steg 1, ta bort befintligt lås.
Fattar inte hur jag ska få bort låscylindern. Alla exempel jag hittar har en skruv under för att lossa ringen runt låset, min saknar skruv.
Jag lyckas bara ta bort själva vredet från låset men sen tar det stopp. Känns fel att använda våld!
här är en bild på hur det ser ut när jag tagit bort vredet.
tacksam för tips!
hade tänkt att installera ett Yale doorman men gick bet redan på steg 1, ta bort befintligt lås.
Fattar inte hur jag ska få bort låscylindern. Alla exempel jag hittar har en skruv under för att lossa ringen runt låset, min saknar skruv.
Jag lyckas bara ta bort själva vredet från låset men sen tar det stopp. Känns fel att använda våld!
här är en bild på hur det ser ut när jag tagit bort vredet.
tacksam för tips!
Bästa svaret
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Tog tyvärr inga fler bilder, men när jag skruvat av den yttre ringen så satt två skruvar bakom, när man lossat dom så släppte ”ringen” även på utsidan av dörren. Sen lossade man ytterligare två skruvar innanför o då var låscylindern lös och kunde tas ut.
Produkter som diskuteras i tråden