Hej
Jag har ett hus från -56, nu renoverar jag ett rum och har stött på patrull i det sista. Jag måste ut med två lager matta innan jag lägger klickgolvet, annars går det inte att stänga dörren. Hur gör jag detta enklast? Hörn av ett rum med retro blommönstrad matta, del av dörrkarm och vitvägg behövande renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rum med flerlagsgolv där delar av det översta mattlagret är borttaget och visar underliggande skikt.
Skapa konto
Hörn av ett rum med upplyfta lager av gammal röd matta som avslöjar trägolvet nedanför.
Skapa konto

Du tycks ju ha kommit en bit på vägen. Fortsätt dra?
Sedan är det enkelt att slipa av nederdelen av dörrbladet för att öka frigången.

Ja, det är bara det att mina tantaxlar kommer att ge upp :( Men jag kämpar vidare...

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Dela mattan i lagom stora remsor så att du orkar dra typ 15-20cm bredd
Ta med båda mattorna på en gång.

K korkmattan skrev:
Dela mattan i lagom stora remsor så att du orkar dra typ 15-20cm bredd
Ta med båda mattorna på en gång.
Den undre mattan spricker av när man drar i den. Tyvärr har jag redan tagit ut den övre :( Tänkte ta bägge, men det funkade liksom inte. Tror att jag limmar den undre i de hörn där den är lös, för nu tror jag att klickgolvet får plats under dörren.

BirgitS
Kan det vara asbesthaltigt svartlim underst?
Det ser i alla fall mörkt ut på fotot.

BirgitS BirgitS skrev:
Kan det vara asbesthaltigt svartlim underst?
Det ser i alla fall mörkt ut på fotot.
Ja, inte vet jag... men jag kommer inte att riva upp det, utan lägger golvet uppepå den sista mattan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.