Hej,
Min golvvärme fungerar inte som den ska – den ger ingen värme trots att termostaten är inställd på 29,5 grader. Jag har märkt att det finns en symbol för värmekabel till vänster om siffrorna, och jag misstänker att den kan påverka funktionen.
Är det någon som vet hur man kan koppla bort denna symbol, vad problemet kan bero på eller hur man gör en fabriksåterställning av termostaten? Jag är tacksam för tips och råd.
David
Min golvvärme fungerar inte som den ska – den ger ingen värme trots att termostaten är inställd på 29,5 grader. Jag har märkt att det finns en symbol för värmekabel till vänster om siffrorna, och jag misstänker att den kan påverka funktionen.
Är det någon som vet hur man kan koppla bort denna symbol, vad problemet kan bero på eller hur man gör en fabriksåterställning av termostaten? Jag är tacksam för tips och råd.
David
Jag har nu ställt in termostaten på 15 grader och planerar att avvakta någon timme för att se om symbolen släcks. Jag har märkt att denna symbol inte finns i mina andra utrymmen, vilket får mig att tro att den kan vara orsaken till problemet.T TypRätt skrev:
T TypRätt skrev:
Det stämmer att det är den symbolen jag syftar på. Jag har nu ställt in termostaten på 10 grader, men symbolen har inte släckts.T TypRätt skrev:
Jag ställde nu in termostaten på 6 grader, och då släcktes symbolen. Vad kan det betyda tro?David_1985 skrev:
Sensorn eller termostat kanske har pajat, har du multimeterDavid_1985 skrev:Hej,
David
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Känns som två samtidiga fel som tillsammans pekar på trasig termostat.J J-banan skrev:
Sensorn ger fel värde (inte så troligt) eller så tolkar/läser/mäter termostaten fel (mer troligt).
Värmeslingan aktiveras aldrig oavsett termostaten på eller av.
Slutsats: termostaten är trasig på riktigt, bara att byta.
Dags för byte till en nyare och fungerande, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6030783David_1985 skrev:Hej,
David