P
för ett tag sen skapade jag en tråd om nya T-Loc systainern ifrån Tanos som nog är deras svar till Bosch L-boxx, men det var samtidigt som när byggahus databas krascha så den försvann.

den nya systainern ser mycket mera 2010 ut än den gamla.. och nu finns det tydligen en film ute på den... introduktions pris visas i videon att man får köpa en för 20euro vid uppvisande av kupong! :)

http://www.youtube.com/watch?v=YcSef3idCuY&feature=player_embedded

bilden nedan visar Festools kommande arbetsstation och deras T-loc systainer!

http://www.autoschadeportaal.nl/wp-content/uploads/2010/07/festool-workcenter-wcr1000.jpg

vad tror ni? ser helt suverän ut d^_^b

Redigerat:
Såg just att Rotex 90an hade fått nytt artikelnummer o det verkar bero på att den kommer i SYS2 T-LOC systainer istf den gamla kantiga SYS2:an.

Är det någon som köpt någon maskin med T-LOC systainer ännu. Vore kul o veta hur dom funkar i praktiken.

producten_10142_320.JPG

Redigerat:
Var tvungen att packa upp min senaste beställning från Axminster och kolla, och det var T-LOC. Verkar vara riktigt smidiga och helt klart en trevlig lösning. Bra att kunna komma åt undre lådan utan att behöva koppla bort den övre.

Kanske färre brutna naglar i framtiden då:)

Vad köpte du hos Axminster StyrmanBerg?

Det blev en Domino och en låda dominobrickor, plus lite annat smått och gott.

Funkar fint, tar en stund innan man vänjer sig med looken bara, har en till min cxs och så tiggde jag till mig en till carvexen också som jag hann köpa innan den nya lådan var levererad.
Så nu tår man med en tom systainer, dagens i-lands problem.

Älskar verkligen att man kan byta ut ettiketterna och skriva ut egna direkt från festools hemsida, med företagslogga och allt.
Sen att man slipper bryta fingrarna av sig är ju inte så dumt de heller

gifen skrev:
Sen att man slipper bryta fingrarna av sig är ju inte så dumt de heller
Kul..eller kanske tråkigt att fler än jag tycker fingrarna ligger i högriskzonen när man pillar med gamla systainers

Passar de gamla insattserna för verktygen i den nya T-lock?

Gillar inte den p.g.a att man redan har en massa av den gamla modellen och enda möjligheten till sammankoppling nu är att sätta de nya överst... och det är drygt att vara tvingad till detta tycker jag... :(

I annat fall är de smidiga att öppna och stänga.

Jag har fått för mig att de är 100% bakåtkompatibla, har jag fel?

Ja och nej, T-Locsystainrarna går endast att koppla samman ovanpå de gamla Systainrarna. Man är mao lite begränsad hur man kan stapla sina låddor.

Då var jag galet på det alltså.
50%-ig kompatiblitet är ju på sin höjd halvbra...

[ursäkta ordvitsandet, jag får skylla på sömnbrist tror jag.. :blushing:]

P
nåja.. ni vet väll att Festools ordspråk är System :rolleyes: man måste ha Sys-port eller "egenbyggd variant" för att kunna UTNYTTJA den fullt ut :wow: då är man inte begränsad:p

pleqtiz skrev:
nåja.. ni vet väll att Festools ordspråk är System :rolleyes: man måste ha Sys-port eller "egenbyggd variant" för att kunna UTNYTTJA den fullt ut :wow: då är man inte begränsad:p
Festool har lämnat alla slogans med system bakom sig, nu är det "faster, easier smarter" istället. Deras gamla princip vara att man köpte sig in i ett system. Detta system kommer de allt snabbare med mindre och mindre svårighet från kvalitetsavdelningen ersätta med snyggare prylar. Det vill säga det system du en gång i tiden köpte dig in i kommer för varj ny festool pryl leda till att du allt oftare måste köpa ett komplett nytt set av festool prylar för att de nya grejerna skall fungera ihop med något. :S

Med detta sogsna konstaterande är de individuella gerjerna fortfarande bra.

--- Mats ---

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.