2 625 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Synpunkter kring Festool CXS resp TXS
Klämde på en CXS och gillar hur den sitter i handen och dess låg vikt. Men avsaknad av borstlös motor gör mig lite tveksam..
10/16Nm låter som en ganska klen 10,8v maskin om man jämför med Makita, Bosch m.fl. eller är det bara gläjdesiffror? Dvs Festool är mer ärlig än sina konkurrenter..
Duger den till att skruva upp OSB, plyfa, gips och trallbrädor till altanen tex.
Tacksam för era erfarenheter
10/16Nm låter som en ganska klen 10,8v maskin om man jämför med Makita, Bosch m.fl. eller är det bara gläjdesiffror? Dvs Festool är mer ärlig än sina konkurrenter..
Duger den till att skruva upp OSB, plyfa, gips och trallbrädor till altanen tex.
Tacksam för era erfarenheter
OSB, plyfa, gips inga problem. Trall kanske är lite i överkant för den typen av maskin. Men jag har inte gjort det så mycket med min, vet bara att man ibland med lite större skruv (100+mm) inte kommer ända in. Men då skulle jag ändå anända slagskruvdragare, om jag hade en.
100mm skruvar är nästan overkill för alla 10,8v skruvdragare.jonmo skrev:
Hur långt kommer man på ett batteri (2,6ah) ?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
CXS är en finlirs-maskin. Möbler och el-installation mm är den perfekt till. Bygga stomme, inte så perfekt.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Testade att dra 6*120 skruv i vanliga 45 reglar travat, tog ca 8,5 sek, ( Man måste växla till 1an efter 3/4 av skruven)
och 5*90 ca 4 sek på 2ans vxl, tycker det e ok. Men batteriet lär ju ta slut ganska fort.
Har iof lilla batteriet på min cxs på 1,5ah
Men det är ju inte direkt sånt jobb den är menad till
och 5*90 ca 4 sek på 2ans vxl, tycker det e ok. Men batteriet lär ju ta slut ganska fort.
Låter som att den klarar mer än tillräcklig! Nu finns det batterier i 2,6ah ocksåAeroabuser skrev:Testade att dra 6*120 skruv i vanliga 45 reglar travat, tog ca 8,5 sek, ( Man måste växla till 1an efter 3/4 av skruven)
Liknande trådar
-
Grannen ska bygga. Hjälp kring grannhörande och hur man får igenom synpunkter
Bygglov -
Frågor kring Festools MFT förlängningsbord/CMS-modul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Synpunkter på idéer kring att dra vatten i mark
Vatten & Avlopp -
Synpunkter kring Lidhults kök?
Kök -
Synpunkter kring köksplaneringen önskas!
Kök