rampante rampante skrev:
Nån som har tips på snygga eluttag för modernt kök?
Tyska Gira, de har även en smidig radio som sitter i ett dosfack. Då slipper man sladdarna. Har jag i båda badrum. Svart eller vit.
 
Trot eller ej men nu har vi nog bestämt klinkers... Bricmate Limestone Light Grey. Känns behagligt mönstrad och lagom oregelbunden utan att bli stökig och väldigt mjuk och skön att gå på. Självklart visade det sig vara den dyraste plattan vi haft hemma... allt är som vanligt med andra ord.
Ljust gråa Bricmate Limestone klinkerplattor med ett behagligt oregelbundet mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Bänkskivan är oxå bestämd och att köket i övrigt blir åt det vita hållet.
Vit köksinredning med vit marmormönstrad bänkskiva som exempel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och hällen/fläkten kommer att bli nya BORA Pure
BORA Pure induktionshäll med integrerad fläkt, kokkärl på ytan och köksredskap på bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stora frågetecknet är kring övriga vitvaror.
Kyl och Frys blir ju synliga. Diskmaskin blir helintegrerad.
Och sen har vi ugn och micro, men även där finns ju massor med val man inte vet att man kanske ville ha...

Funderar lite på att istället för Ugn och separat traditionell inbyggd micro, satsa på en Ugn och en extraugn med microfunktion. Är det den vägen man ska gå idag eller vad säger ni?

När det väl är valt så måste man välja märke oxå. Eftersom Kyl och frys är synliga bör det ju vara samma märke på dom som på ugnen och micron, för att det ska hänga ihop och se snyggt ut och ha samma ton på aluminiumet...
 
rampante rampante skrev:
Bänkskivan är oxå bestämd och att köket i övrigt blir åt det vita hållet.
[bild]
Fast igår kom vi på att vitrinskåpen nog blir vita skåp men med aluminiumglasvitrinluckor. Tror det kommer att bli en modern känsla då när man går i två toner i köket istället för en färg. Eller?
 
En annan fundering jag har är kring att kunna manuellt överrida den centrala styrningen av golvvärmen i några rum. Vi har vattenburen golvvärme lagd i träbjälklag i hela huset från LK. När vi några år efter installationen kompletterade med rumstermostater med styrning separat per rum fick vi "knäppljud" från slingorna var 6e minut när det idiotsystemet antingen öppnade eller stängde fullt som enda sätt att justera mer eller mindre värme. LK erkände sitt fel i konstruktion och vi fick lämna tillbaka det nyköpta skiten. Idag styr vi värmen baserat från EN central termostat, och sen har vi nivåjusterat manuellt dom andra slingorna med "lite mera värme i badrummen" och "lite mindre i sovrummet". Funkar helt ok - MEN ibland när ungarna vill att vi ska justera upp eller ner i deras rum på övervåningen så måste jag knö in mig i en snedtaksgarderob i mörkret och manuellt vrida på insexnyckeln på rätt slinga... Liiiite bökigt...

Kan man inte idag bara sätta nån annan justerdon direkt på golvvärmeslingans justering, och sen juster från mobilen? Finns nåt sånt?
 
rampante rampante skrev:
Kan man inte idag bara sätta nån annan justerdon direkt på golvvärmeslingans justering, och sen juster från mobilen? Finns nåt sånt?
För att förtydliga - jag vill enkelt kunna öka/minska värmen genom att öka/minska trycket på fjärrvärmens "knopp" på mässingsenheten för slingorna. Och då justera varje slinga för sig, eller rättare sagt, vissa väl valda slingor, som jag i appen i mobilen kan välja till "Barn 1" och "Barn 2" exempelvis...

Jag vill inte ha en självjusterande termostat på varje slinga, för då kommer knäppljudet igen var 6e minut
 
Förslag från Ballingslöv inkommet precis
3D-rendering av ett modernt kök från Ballingslöv med vita skåp och inbyggda vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett modernt kök med vita skåp, grått golv och belysning från Ballingslöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett modernt kök med vit inredning, köksö, hängande lampor och en tavla på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett modernt kök med vita skåp, rostfria vitvaror och en tavla på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Behöver ni verkligen ha överskåp?
De förstör ganska mycket imho.
 
Redigerat:
X xLnT skrev:
De förstår ganska mycket imho.
?????
 
  • Haha
1
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Behöver ni verkligen ha överskåp?
De förstör ganska mycket imho.
Det behöver vi absolut! Ont om plats ändå.
Offerterna börjat ramla in nu med...
Bänkskivan inte gratis....jisses.....
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Då det inte verkar vara så omskrivet på forumet om BORA och andra spishällar med inbyggd fläkt, så slänger jag upp lite testfakta och sånt här:
Jämförelsetabell över BORA Pure och andra spishällsleverantörer med specifikationer som pris, effekt, energiklass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jämförelsetabell för olika modeller av spishällar med inbyggda fläktar, inklusive pris och tekniska specifikationer.

 
Vad är det du tycker är viktigt med Boran?
 
X xLnT skrev:
Vad är det du tycker är viktigt med Boran?
Inte viktigt specifikt med Boran, men genom att kunna ha en häll med inbyggd fläkt, kan vi vända på köket och få havsutsikt från spishällsmatlagningen, utan nån stor ful fläkt hängande från taket.
Sen kan vi inte dra upp ventilation genom innertaket upp till övervåningen, då vi har vattenburen golvvärme på båda planen.
 
rampante rampante skrev:
Inte viktigt specifikt med Boran, men genom att kunna ha en häll med inbyggd fläkt, kan vi vända på köket och få havsutsikt från spishällsmatlagningen, utan nån stor ful fläkt hängande från taket.
Sen kan vi inte dra upp ventilation genom innertaket upp till övervåningen, då vi har vattenburen golvvärme på båda planen.
Det finns ju takintegrerade kolfilterfläktar som kostar mycket mindre. Ni verkar välja exklusiva produkter men ändå verkar tycka att pengarna springer iväg :)
Ni har säkert en budget, jag ville bara veta vad som var viktigt så man kunde hjälpa hitta alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.