1 845 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Swegon FTX tilluftstemperatur?
Har ett Swegon R5H Smart och såg att tilluftstemperaturen stadigt ligger för högt. Har ställt in på 18 gr men den ligger strax över 20 gr. (Ingen eftervärmare igång). Höjer man tilluften stiger den med hjälp av eftervärmaren men sänker man går den inte under 20 gr oavsett vilken temp man väljer. Kan detta vara problem med tempgivaren? I övrigt märks inga konstigheter.
Svaret är nog ja.
Främst skulle jag kolla placeringen av givaren. Den ska sitta en bit ut på tilluftens stam.
Sen kolla isolering etc så den inte ”kyls” ned av annat än tilluften.
Nästa steg vore nog att byta temperaturgivare.
Men har du koll på aggregatet kanske man skulle göra en fabriksåterställning först innan man dömer ut den.
Främst skulle jag kolla placeringen av givaren. Den ska sitta en bit ut på tilluftens stam.
Men har du koll på aggregatet kanske man skulle göra en fabriksåterställning först innan man dömer ut den.
När jag först såg detta för ett par veckor sedan gick det att ändra/sänka tilluftstempen men efter några dagar såg jag att den höjts. Nu går det inte att sänka trots flertalet försök, det är som att aggregatet inte tar emot ändringen. Har stängt av det men samma efter uppstart.Peter1986 skrev:Svaret är nog ja.
I Eco skall det gå att påverka tilluft temp direkt , då funkar inte det så kanske dags för att köra fabriksåterställning i menyM Max R70 skrev: