Hej på er!
Är sedan i våras nyinflyttad i en bostadsrätt byggd 2017.
Har upptäckt svartmögel på silikonfogen längst golvet i duschen.
Tänkt att jag ska skära bort den och lägga dit ny då det sitter djupt och inte går bort med rengöring.

Vet att denna fråga tagits upp flertal gånger i forumet men inte riktigt sett något tydligt svar.

Hur djupt vågar man skära innan man kommer åt tätskiktet? Antar att det ligger någon slags hårdfog under som gör att de blir svårt att komma åt tätskiktet överhuvudtaget eller tänker ja fel? Något annat man bör tänka på?

All hjälp uppskattas!!
 
  • Svartmögel på silikonfog vid duschens golv i en ny bostadsrätt, ljusa kakelplattor på vägg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmögel på silikonfog längs duschgolv och väggplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmögel på silikonfog i duschens hörn vid golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MarkusJ27 skrev:
Hej på er!
Är sedan i våras nyinflyttad i en bostadsrätt byggd 2017.
Har upptäckt svartmögel på silikonfogen längst golvet i duschen.
Tänkt att jag ska skära bort den och lägga dit ny då det sitter djupt och inte går bort med rengöring.

Vet att denna fråga tagits upp flertal gånger i forumet men inte riktigt sett något tydligt svar.

Hur djupt vågar man skära innan man kommer åt tätskiktet? Antar att det ligger någon slags hårdfog under som gör att de blir svårt att komma åt tätskiktet överhuvudtaget eller tänker ja fel? Något annat man bör tänka på?

All hjälp uppskattas!!
Den sitter troligen inte hela vägen ner till tätskiktet precis som du gissar. Skär försiktigt och undersök. Ersätt med hårdrog så slipper du möglet.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den sitter troligen inte hela vägen ner till tätskiktet precis som du gissar. Skär försiktigt och undersök. Ersätt med hårdrog så slipper du möglet.
Det får bli ny silikon då jag redan har det hemma. Min fundering var lite mer om man behöver oroa sig över att göra hål på tätskiktet eller ska de mycket till?
 
M MarkusJ27 skrev:
Det får bli ny silikon då jag redan har det hemma. Min fundering var lite mer om man behöver oroa sig över att göra hål på tätskiktet eller ska de mycket till?
Det går inte att svara på men ca 1-1,3 cm ner börjar tätskiktet.
 
  • Gilla
MarkusJ27
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.