Hej.

Jag är på jakt efter svart hårdfog att lägga mellan skifferplattorna för att undvika ogräs, men hittar inte rätt svart. Har använt Romex mörk som funkar bra, men tycker mer att den är grå.

Har svart på baksidan av huset så vill försöka hålla det konsekvent runt hela.

Någon som har tips på en enkel hårdfog som håller, men i svart?
/Fredrik

• Plastbehållare för Romex Easy Drive med stengatubakgrund och etikett som visar "1,5 kg".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning Romex Easy Drive, röd etikett, plastbehållare, på en verkstadsbänk.
    Skapa konto
  • Stenplattor på marken, en rullad mattkant, och en person som skapar en skuggbild.
    Skapa konto
  • Stenplattor på marken, skugga av en person, del av en sko, grässtrån, solljus, utomhus.
    Skapa konto
F FredrikSC skrev:
Hej.

Jag är på jakt efter svart hårdfog att lägga mellan skifferplattorna för att undvika ogräs, men hittar inte rätt svart. Har använt Romex mörk som funkar bra, men tycker mer att den är grå.

/Fredrik
Hej! Vår hårdfog (VDW 840 Plus) har färgen "basalt". Den är nästintill svart.
F FredrikSC skrev:
Hej.

/Fredrik
Hej! Vår hårdfog (VDW 840 Plus) har färgen "basalt". Den är nästintill svart. Otroligt lätt att lägga då man kan spola/skölja ner den mellan plattorna med vatten + skrapar i med gummiskrapa. Den är också väl dränerande.

• Oregelbundna stenplattor bildar en terrass, trätrall syns i förgrunden, gräsmatta och trädgårdsutrustning i bakgrunden.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.