har luftat kb och vb samt alla element flera gånger samt cirkulations pumpen och alla element. Kört på läge 3 (max) på cirk pumpen samt värme 9.6 av 10 flera dygn, luftat emellanåt även magnetfiltret (fernox filter) alla element är öppna har inga termostater utan gamla ventiler som även dessa är uttagna vid dränage av systemet för en vecka sen, rengjorda. Själva pannan är luftad också. Nedre våningen är varm och skön samt den övre på alla ställen förutom i vardagsrummet. Har kört en mejsel mot örat och kan konstatera att det är flöde. Vrider jag på ventilen från vartm till kallt eller tvärtom efter en dag eller två så hör jag att det porlar dvs det låter som luft. Fattar inte hur jag ska få ut denna luft dåp jag luftat allt påslaget samt avslaget.

De senaste dagarnma har jag luftat varje dag. Partikelfiltret på varm och kall är rengjorda, inga felkoder... kliar mig i huvudet fattar inte vad jag mer kan göra.
 
Kurva 9,6 är extremt högt. Vad säger driftdata på värmepumpen? Tillopp och returtemperatur. Varmvattentemperatur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.