Jag har en trefas elvärmare på 6kw för uppvärmning av ett spa. I styrskåpet sitter en 3-fas kontaktor för matning till värmare. Styrströmmen går från styrskåpet in genom värmaren i en säkerhetskretskrets bestående av termostat, överhettningsskydd samt flödesskydd. Kretsen manövreras via en tryckknapp på styrskåpet. Jag försöker nu koppla en Malbergs wifiswitch på styrslingan för att kunna slå av och på via mobilen. Jag har kopplat styrkabelns fas från skåpet som matning till wifiswitchen och därifrån via switchens utgång vidare in i värmarens säkerhetskrets och sedan tillbaka in i kontaktorn i styrskåpet.
Direkt när jag sluter kretsen via appen så slår kontaktorn till och sedan direkt av igen. Vet ej om det är kontaktorn eller switchen som är problemet. Allt fungerar som det skall om jag kör utan switchen och swithchen fungerar då jag testat den med annan last.
Nån smart person som har en aning om vad som kan vara fel här? Kan det vara en topp i startströmmen som överbelastar switchen? Den skall tåla 1150W så det låter otroligt enligt mig. Kan nämna att kontaktorn är från 80-90 talet någon gång.