Hej,

Jag äger en AEG MBS 30 Turbo som jag köpt begagnad. Sågen verkar ha några år på nacken, och verkar aldrig varit vanlig (eller ens sålts?) i Sverige.

Jag har en styrskena till som är 1400 mm lång, och jag skulle gärna ha en ännu längre.

Nån som har koll på hur/om det är möjligt att få tag på gamla AEG-grejer? Hittar inga spår av varken sågen eller styrskenan på deras hemsida (som inte är den bästa). Har även mailat en del återförsäljare men inga svar än så länge.

Eller har någon något tips på nån annan lösning? Finns det kompatibla styrskenor av annat märke?

Vänligen,
Björn

En chansning till. Bump!

Lägg upp en bild på skenan, särskilt profilen sett från kortändan, så ska det säkert gå att avgöra om den är kompatibel med något av de olika skensystemen :)

Tack för hjälpen!

• Person som håller i hopvikta gipsskivor i en byggverkstad med cyklar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Någons ben avbildade medan de håller en fönsterisolering eller tätningsskena i närbild på ett byggarbetsgolv.
    Skapa konto
Här är en bild på min Makita - ser ut som att den inte riktigt matchar tyvärr.

Edit: Eller vänta nu, den icke-matchande profilen till vänster i bild används nog bara för skarvbeslagen. Åtminstone sänksågen vilar kring åsen i mitten om jag inte missminner mig. Kan försöka fixa någon bättre bild med mått imorrn om det är av intresse!

• Hand som håller en aluminiumprofil med en icke-matchande profil och en metallstång synlig nedanför.
    Skapa konto
Nu när jag själv undersökt lite verkar den se lite Festool ut? Eller?

Se edit ovan, tror Makita och Festool ska vara kompatibla med varandra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.