Vill kapa rakt och snyggt med skena på skivor max 250cm längd och 120cm bredd. Osb, plywood och kanske någon 40-50mm skiva.
Vad behöver jag lämpligen för grejer och var köper jag?
Är det helst Hitachis egna grejer för att det ska passa bäst?
Är det rek med 2st av dessa tvingar också så de inte är i vägen. Om jag har 240cm skiva att kapa och låt säga 280cm skena hur sätter jag tvungen?
http://www.toolab.se/kategori/Skenor--Tillbehor152
Vad behöver jag lämpligen för grejer och var köper jag?
Är det helst Hitachis egna grejer för att det ska passa bäst?
Är det rek med 2st av dessa tvingar också så de inte är i vägen. Om jag har 240cm skiva att kapa och låt säga 280cm skena hur sätter jag tvungen?
http://www.toolab.se/kategori/Skenor--Tillbehor152
Redigerat:
Lägger upp en bild som kanske förklarar det som FredrikR skrev. Nu är detta bara en snutt skrotskiva och en 800 skena men principen är ju samma hur långt det än är. Som du ser är det inte optimalt att sätta skenan kant i kant med skivan då får inte tvingen riktigt tag utan skenan bör sticka ut såpass att du får en start och stoppsträcka för sågen och tvingarna får tag riktigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det du ser på första bilden är undersidan så tvingarna kommer aldrig i vägen för sågen. Jag tog en bild med paketet rättvänt och sågen på plats. Jag kan inget om Hitachis skensystem men tror väl att det är snarlikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag upplever Bosch snabbtvingar som lite bakvända tycker att det känns bökigt att spänna dom under skivan skulle önskat mig att handtaget var vridet 90°. Nu använder jag dom inte så ofta för skenan ligger ganska fast med bara sina gummistrips
Adaptern till styrskenan är ställbar, så jag tror de flesta styrskenor fungerar.
Jag har dock bara använt min med Hitachis egna styrskena, men om någon vill veta så har jag en bosch styrskena som jag skulle kunna prova med?
Jag har dock bara använt min med Hitachis egna styrskena, men om någon vill veta så har jag en bosch styrskena som jag skulle kunna prova med?
Liknande trådar
-
Styrskena som passar Meec sänksåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var hitta tving till Hitachi-styrskena (Sthlm)?
Längd på styrskena till Hitachi C6BU2
Styrskena från Jula till Hitachi?
Styrskena till Hitachi cirkelsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon