Hej!
Jag vill kunna styra belysningen i fönstret på en knapp vid dörren.
Jag har exxact knappar och vill behålla den stilen och inte byta ut mot annan typ.
Min tanke är att sätta in en ”shelly plus 1 mini” bakom det uttag jag vill styra och bakom en dubbelknapp vid dörren. Den andra knappen går med tråd till taklampan.
Är detta möjligt? Jag kommer såklart inte hoppla själv men skulle vilja veta om det går och vad jag ska köpa innan elektrikern kommer. Jag kommer inte köpa plejd..

Shelly har några sändare som kanske skulle funka.
Ex https://www.styrahem.se/p/3679/infalld-sandare-4-kanaler-wifi-shelly-plus-g3-i4

Den ska ha neutralledaranslutning (230 V), det få du kolla upp om det finns i dosan vid väggbrytaren.

Exakt hur den senare lirar ihop med brytaren har jag dålig koll på. Vet ej om den går att direktassociera med mottagaren eller om signalen ska passera något "moln".

I detta fallet klarar man sig utan "molnet".
Man kan använda sig av webhooks (i/o url actions) vilket funkar direkt mellan enheterna.

K
snaggletooth snaggletooth skrev:
I detta fallet klarar man sig utan "molnet".
Man kan använda sig av webhooks vilket funkar direkt mellan enheterna.
Vet du hur man får sändaren att fungera tillsammans med brytaren? Är lite nyfiken på lösningen.

E etompau skrev:
Shelly har några sändare som kanske skulle funka.
Ex [länk]

Den ska ha neutralledaranslutning (230 V), det få du kolla upp om det finns i dosan vid väggbrytaren.

Exakt hur den senare lirar ihop med brytaren har jag dålig koll på. Vet ej om den går att direktassociera med mottagaren eller om signalen ska passera något "moln".
Det passerar en nolla som går vidare till ett uttag under så det borde gå. Som sagt elektrikern löser nog det men då vet jag iallafall att det är genomförbart😃

K
M Midnightrider skrev:
Det passerar en nolla som går vidare till ett uttag under så det borde gå. Som sagt elektrikern löser nog det men då vet jag iallafall att det är genomförbart😃
Det krävs nog att det är rätt elektriker för att få det där att funka. Inkopplingen är inget problem, gissar jag, men sen. Blir nog du som får fixa, misstänker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.