Tänkte bara kolla med er experter om ni kan gissa vad som kan vara fel med min oumbärliga stickis innan jag kontaktar Bosch för reklamation/reparation..

Felet är att den går ett par sekunder sedan dör den - går ett par sekunder och dör sedan..

Jag trodde det var glapp i kabeln och skruvade därför isär sågen så anslutningarna blottlades. Satte sedan på strömbrytaren och mätte efter kabeln. Där var ström hela tiden - oavsett om maskinen gick eller ej. Således borde väl felet ligga "längre in" i maskinen.??

Hur yttrar sig problem med slitna kol.?
Något annat man kan kolla själv.?

Hoppas på lite snabba och bra svar då jag helst inte vill vara utan sågen eftersom den används dagligen....

ääh skuvade du i sär en maskin som du har garanti på??. det är väl bara att lämna in på service. Dom kanske tycker att du har öppnat den själv så får du ingen garanti rep.

magic_gbg skrev:
ääh skuvade du i sär en maskin som du har garanti på??. det är väl bara att lämna in på service. Dom kanske tycker att du har öppnat den själv så får du ingen garanti rep.
Tror jag inte är några problem om man inte gjort någon synlig åverkan. Inte med Bosch iaf.

Nej det lär det väl inte vara..
Skulle man lämna in maskinen fort man kortar sladden en decimeter (med jämna mellanrum) skulle man ju inte få använda den någonting..

Hur som helst, felet var inte i själva sladden - men i en av anslutningarn efter själva sladdfästet.. Där vart glapp så jag lödde om den kabelstumpen och nu går sågen som en klocka igen..

Problemet med att lämna iväg verktygen såfort de krånglar lite är att man ju behöver dem ofta. Särskilt sticksågen är ju oumbärlig som snickare..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.