God fortsättning!

Har börjat ta bort tapet i gästrummet. Den översta går lätt bort men den röda sitter som berget, å nu har jag fått svaret. Det sitter ngn j*vla strukturtapet under.

Nu till min önskan om vägledning.
Är det ngn idé att försöka få ner den röda,för jag lär ju behöva spackla över strukturtapeten så då kanske jag bara kan spackla direkt på den röda? Eller kommer tapeten släppa av fukten från spacklet och således ta med sig spacklet?
Vill gärna lägga tid och energi på rätt saker.
Tacksam för hjälp:)

• Avlägsnad tapet visar flera lager, inklusive röd och mönstrad strukturtapet i gästrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skalande tapet i ett gästrum, visar flera lager, inklusive röd och strukturerad tapet, med delar som har börjat lossna från väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
Ta bort det lösa. Smacka på Sigma primer alt någon oljebaserad grund om du inte behöver vara i närheten när det torkar. Om det bubblar sig så ta en brytbladsnniv och skär bort bubblorna. Bredspackla med Alcro handspackel medium. Finns andra spackel men gillar Alcros bäst. Slipa med 120/150 papper och upprepa tills du tycker det ser fint ut. Gillar mirkas slipplatta med abranet bäst, ansluts till dammsugare. Rolla ut ett lager grundfärg och sist två lager Alcro Milltex 5. Sen poppar du bubblet på nyårsafton och skryter om dina nya fina väggar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.