19 287 läst · 5 svar
19k läst
5 svar
Stroller kombi, när?
Förra våren sådde jag in gräsmattan. Det blev gjort strax innan någon sorts värmebölja så vattningen hanns knappt med. Ogräset brydde sig dock inte om det utan växte som aldrig förr. Nu börjar det ta sig. Jag har gödslat och klippt ofta. Det är tyvärr fortfarande mycket ogräs och nu känner jag att jag skulle vilja köra med Stroller kombi för ett få bort eländet.
Är det för tidigt? Ska jag vänta tills nästa sommar innan jag kör på?
Är det för tidigt? Ska jag vänta tills nästa sommar innan jag kör på?
Hej,
jag sådde förra hösten och fick en hel del ogräs. Körde på med stroller kombi plus för ett par vevkor sedan med gott resultat. Tror inte du behöver vänta tills nästa år.
jag sådde förra hösten och fick en hel del ogräs. Körde på med stroller kombi plus för ett par vevkor sedan med gott resultat. Tror inte du behöver vänta tills nästa år.
Om gräset växer bra så kan du avvakta ett år då många ogräs är ettåriga, men gärna ge det lite vanlig gödsel och framför allt vatten så det etablerar sig. Klipp det bara så att ogräset inte får gå i blom.
Det är lite så jag tänker. Jag känner dock en så stark avsky inför ogräset att jag skulle vilja utrota det så snabbt som möjligt...AndersS skrev:
Liknande trådar
-
Kan man kombinera luftrenare och luftfuktare?
Miljö & Hälsa -
Tjänar jag på att kombinera frånluftsvärmepump med luftvärmepump ?
Värme allmänt -
När kan man plantera efter Stroller Kombi?
Gräsmatta -
När ska man klippa gräsmatta efter stroller kombi?
Häckar, Buskar & Träd -
När kan man stödså efter Stroller Kombi?
Häckar, Buskar & Träd