Förra våren sådde jag in gräsmattan. Det blev gjort strax innan någon sorts värmebölja så vattningen hanns knappt med. Ogräset brydde sig dock inte om det utan växte som aldrig förr. Nu börjar det ta sig. Jag har gödslat och klippt ofta. Det är tyvärr fortfarande mycket ogräs och nu känner jag att jag skulle vilja köra med Stroller kombi för ett få bort eländet.
Är det för tidigt? Ska jag vänta tills nästa sommar innan jag kör på?

P
Gödsling ska ske "morgon" =April, "middag" = Juni innan midsommar och "kväll" =September
Så kör du nu. Men gör det när det regnar och är vått så du inte bränner gräset

Hej,

jag sådde förra hösten och fick en hel del ogräs. Körde på med stroller kombi plus för ett par vevkor sedan med gott resultat. Tror inte du behöver vänta tills nästa år.

Om gräset växer bra så kan du avvakta ett år då många ogräs är ettåriga, men gärna ge det lite vanlig gödsel och framför allt vatten så det etablerar sig. Klipp det bara så att ogräset inte får gå i blom.

AndersS skrev:
Om gräset växer bra så kan du avvakta ett år då många ogräs är ettåriga, men gärna ge det lite vanlig gödsel och framför allt vatten så det etablerar sig. Klipp det bara så att ogräset inte får gå i blom.
Det är lite så jag tänker. Jag känner dock en så stark avsky inför ogräset att jag skulle vilja utrota det så snabbt som möjligt...

Hej! Om du sådde förra våren så kan du lägga på stroller kombi nu. Lägg på en varm dag så att daggen på kvällen/morgonen drar det med sig in i ogräset så ska det vara dött ca. tre veckor efter.

//Turf

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.