Hej!

Jag undrar om någon byggt Stora lusthuset Bergvik från Karlson hus i närheten av Stockholm och kan tänka sig att visa upp det?

Jag är så sugen på det men vill gärna uppleva huset "på riktigt". Det är ju svårt att veta annars... Har pratat med Karlson hus och de har det tyvärr inte som visningshus.

Tack på förhand! :)
 
..Bergviksvägen finns originalet på.Fantastiskt vackert!! Mitt favorithus bland de nybyggda i Ränninge. Finns även andra Karlsson hus från lusthusserien i Rönninge.

//Pelle
 
Hej, va kul att det är fler som gillar stora lusthuset! Vi kommer bygga en variant av Torsjö i Vendelsö, Haninge. "Varianten" kommer sig av att detaljplanen inte medger högre bygghöjd än 6 meter samt att handläggaren på kommunen rider på väl många paragrafer...
Just Bergvik har jag inte sett på fler ställen än som MrMaple beskrev. I Rönninge finner du även Uttringe. Jag var o tittade (dessvärre bara utifrån) på förlagan till Torsjö nära Växjö, o det ligger verkligen lika vackert som det ser ut på bilderna.
 
Jenny B. Vi bor i Rönninge, och det finns som axxa säger både bergvik och uttringe, som dessutom finns i två varianter.
Hojta till om ni vill ha hjälp att hitta.
Till axxa: Ett enkelt grattis och stort lycka til!

//Pelle
 
tack tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.