744 läst · 5 svar
744 läst
5 svar
Stoppa order från företag som aldrig får tummen ur
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 724 inlägg
Direkt efter semestern beställde jag lite Plannja plåtdetaljer från en gammal leverantör i Göteborg som jag alltid har gillat: Högsbo Järn och Metall eller HJM som de kallas här nere.
”- Inga problem! Det kommer nästa vecka.” Priset var som vanligt väldigt bra. Sedan händer inget. Jag har påmint dem en gång i månaden att jag fortfarande behöver artiklarna. ”- Vi kollar upp det!”. Skickade en påminnelse senast idag,
Nu ser jag att deras hemsida har flyttats och hamnat i händerna på någon som inte borde hålla på med detta. Mailen verkar dock funka. På Bolagsverket och liknande ställen ser det bra ut, men det har hänt rätt mycket sedan oktober. Pågående fusioner, uppköp av viss verksamhet till Ahlsell. Diverse andra bolag som skall fusioneras in i Stena Stål.
Det känns lite som om de har annat att tänka just nu än att serva en liten kontantkund. I och med att de hela tiden har svarat på mail men aldrig återkommit med om de faktiskt kan leverera något. ”Ring mig sen!” som Roger sa. Produkterna har hela tiden funnits på Plannjas lager (har kollat via en plåtslagare) så de är max ett par dagar bort.
Kan jag med gått samvete annullera ordern via ett mail till dem? Det finns ju inget ordernummer eller ordererkännande från dem, men det har aldrig behövts. Jag lämnar ett offert/orderunderlag. Sedan kommer grejerna efter ett par dagar om de inte finns i lokalt lager.
Det känns lite snopet för de har verkligen varit en bra leverantör i alla år.
”- Inga problem! Det kommer nästa vecka.” Priset var som vanligt väldigt bra. Sedan händer inget. Jag har påmint dem en gång i månaden att jag fortfarande behöver artiklarna. ”- Vi kollar upp det!”. Skickade en påminnelse senast idag,
Nu ser jag att deras hemsida har flyttats och hamnat i händerna på någon som inte borde hålla på med detta. Mailen verkar dock funka. På Bolagsverket och liknande ställen ser det bra ut, men det har hänt rätt mycket sedan oktober. Pågående fusioner, uppköp av viss verksamhet till Ahlsell. Diverse andra bolag som skall fusioneras in i Stena Stål.
Det känns lite som om de har annat att tänka just nu än att serva en liten kontantkund. I och med att de hela tiden har svarat på mail men aldrig återkommit med om de faktiskt kan leverera något. ”Ring mig sen!” som Roger sa. Produkterna har hela tiden funnits på Plannjas lager (har kollat via en plåtslagare) så de är max ett par dagar bort.
Kan jag med gått samvete annullera ordern via ett mail till dem? Det finns ju inget ordernummer eller ordererkännande från dem, men det har aldrig behövts. Jag lämnar ett offert/orderunderlag. Sedan kommer grejerna efter ett par dagar om de inte finns i lokalt lager.
Det känns lite snopet för de har verkligen varit en bra leverantör i alla år.
Redigerat:
Jösses. Ja. det kan du med väldigt gott samvete, då de brustit så totalt i sin ände.Johan Gunverth skrev:Direkt efter semestern beställde jag lite Plannja plåtdetaljer från en gammal leverantör i Göteborg som jag alltid har gillat: Högsbo Järn och Metall eller HJM som de kallas här nere.
Nu ser jag att deras hemsida har flyttats och hamnat i händerna på någon som inte borde hålla på med detta. Mailen verkar dock funka. På Bolagsverket och liknande ställen ser det bra ut, men det har hänt rätt mycket sedan oktober. Pågående fusioner, uppköp av viss verksamhet till Ahlsell. Diverse annars bolag som skall fusioneras in i Stena Stål.
Kan jag med gått samvete annullera ordern via ett mail till dem? Det känns lite snopet för de har verkligen varit en bra leverantör i alla år.
Med något rymligare samvete kan du bara skita i dem, de verkar ju ha gjort det mot dig.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 724 inlägg
OK.Dowser4711 skrev:
Nu känns det som om det är utifrån kommande händelser som vänder upp och ner på allt. De är ju fortfarande lika trevliga i tonen, men inget händer. Bakbundna av något, typ. Ahlsell? 😄
Jag skickar en annullering.
Redigerat:
Då får man väl åtminstone kommunicera det till kunden kan man tycka.Johan Gunverth skrev:
Tycker det händer rätt ofta att man får avbeställa och testa sin lycka någon annanstans för att leverantören helt enkelt inte får fram grejorna (som ofta finns "i lager") i rimlig tid. Rätt tröttsamt när det gäller byggmaterial där saker ofta stannar upp i väntan på material.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 724 inlägg
Nåväl. Allt fick en förklaring till slut. Via en ny order hos en annan leverantör fick jag reda på att Plannja inte har meddelat sina kunder att produkterna ifråga har utgått. Produkterna är fortfarande aktiva i ordersystemet men markerade som restade. Plannjas fel alltså. Det försvarar ju dock inte utebliven information till mig som kund.
”Ring mig sen!”
”Ring mig sen!”
Nja, förutom utebliven information till dig som kund skulle återförsäljaren också ifrågasatt att de inte fick den levererad i rimlig tid.Johan Gunverth skrev:Nåväl. Allt fick en förklaring till slut. Via en ny order hos en annan leverantör fick jag reda på att Plannja inte har meddelat sina kunder att produkterna ifråga har utgått. Produkterna är fortfarande aktiva i ordersystemet men markerade som restade. Plannjas fel alltså. Det försvarar ju dock inte utebliven information till mig som kund.
”Ring mig sen!”
Så en hel del faller faktiskt på dem också.
Men skönt att det har löst sig för dig!
Liknande trådar
-
Farlig luftrenare från Ozoneair stoppas
Artikelkommentarer -
Hur kan jag stoppa vattnet som rinner på min vägg från beregvärmeröret
Isolering -
Stoppa lukt från gammal toalett / avlopp
Badrum -
Stoppa getingar från att komma in på vinden
Tak & Vind -
Någon som framgångsrikt sanerat stoppad möbel från mögellukt?
Miljö & Hälsa