Nu behöver jag hjälp med en sak. Varför åker vattnet i handfatet ner genom rör men kommer ut vid toan (vid golvet där de fastskruvat?) Duschen är de ofta stopp i. Vi har rensat samtliga men det kvarstår som vanligt.

A
D Danijelce93 skrev:
Nu behöver jag hjälp med en sak. Varför åker vattnet i handfatet ner genom rör men kommer ut vid toan (vid golvet där de fastskruvat?) Duschen är de ofta stopp i. Vi har rensat samtliga men det kvarstår som vanligt.
Bild kommer underlätta för att du ska få hjälp

Det är väl stopp efter det du når när du rensar.

Vad är det för boendeform? Om HR, ring förvaltaren. Om BRF, kontakta styrelsen. Om villa, be om mer tips här, googla, eller ring en spolfirma.

Ålder på kåken?

Har du rensat i rören eller bara i vattenlåsen?

1941 byggdes huset och inga rör har bytts varken inne eller ute sedan dess.. vi har haft spolbil och filmbil ute. Allt är rensat men det blir stopp igen några dagar efter. (Olika firmor har vi provat) Rören ut mot gården ser ju helt ok ut, vissa kvistar har tagit sig ner i betongen men inget större problem. Vi har rensat rubbet :)

Bi
mathiash77 skrev:
Bild kommer underlätta för att du ska få hjälp

Bilder kommer

Dina rör närmar sig 80 år. Kanske har nåt med det att göra...

Hur är det med avluftning? Inget som är igentäppt? Du säger att du har haft flera firmor ute - låter som att du har haft problemen ett tag?

Ja vi väntar på att få göra ett stambyte men det är svårt att få tag i någon innan slutet på året hos oss så vill åtgärda problemen innan iaf tillfälligt så det inte blir världens översvämning så fort man spolar :) nja problemen har inte vart så lång tid ca en månad men eftersom de blir stopp så ofta så har jag vart tvungen att ringa flera firmor tråkigt nog.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.