useless useless skrev:
Ja, jag har ofta behov att att frakta prylar och dra släp också... Så en liten småbil går bort oavsett.

Sen vill jag inte ha en ny bil ändå eftersom jag är notoriskt värdelös på att vara rädd om saker.
Nej men då är problemet löst omgående :) Men det var bara ett exempel. För jag vet inte vilken bil som kostar över 10 000 för att dra ett släp.
Niro ev får dra 750 släp =) Kostar 530 tusen.
 
G
N Nalleman64 skrev:
Aldrig att jag ställer upp på att subventionera invånarna i ett av världens rikaste länder samtidigt som det saknas resurser på mängder av områden i vårt eget land.
Håller med men det hjälper inte. Nu tjänar dessutom Norge på kriget, olja gas. Jag tycker att Norge har en dubbelmoral, sist jag körde in till Oslo en morgon så körde flera Tesla mod x om i den nästan tomma bussfilen lagligt. Pengarna till Teslan kom sannolikt på något sätt via fossilpengar. Räddar det klimatet?
 
R Rkarlsson skrev:
Nej men då är problemet löst omgående :) Men det var bara ett exempel. För jag vet inte vilken bil som kostar över 10 000 för att dra ett släp.
Niro ev får dra 750 släp =) Kostar 530 tusen.
Då måste jag köpa nytt släp och budgeten spricker.
 
useless useless skrev:
Då måste jag köpa nytt släp och budgeten spricker.
Men du betalar inte 10 000 för bilen ;) Och då leasar du inte ens bilen.

Jag utgick såklart bara från att frakta arslet och inte stort släp =)
 
R Rkarlsson skrev:
Jag utgick såklart bara från att frakta arslet och inte stort släp =)
Du vet väl inte hur stort mitt arsle är?
 
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
useless useless skrev:
Du vet väl inte hur stort mitt arsle är?
Om det kräver en släpkärra större än 750kg så måste det vara ett fall för Gunniess rekordbok.
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
N
G OMathson skrev:
Håller med men det hjälper inte. Nu tjänar dessutom Norge på kriget, olja gas. Jag tycker att Norge har en dubbelmoral, sist jag körde in till Oslo en morgon så körde flera Tesla mod x om i den nästan tomma bussfilen lagligt. Pengarna till Teslan kom sannolikt på något sätt via fossilpengar. Räddar det klimatet?
Det många verkar tro är att Sverige och svenska skattebetalare kan rädda hela världens klimat.
 
  • Gilla
  • Älska
Lullejulle och 4 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Det många verkar tro är att Sverige och svenska skattebetalare kan rädda hela världens klimat.[/QUOTE

Inkl Stenevi och Bolund..
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
Det är bra att vi har 8 grader i villan så blir klimatet bättre i Indien.
 
  • Gilla
Lullejulle och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du vet väl inte hur stort mitt arsle är?
Mitt är jättestort. Om du är större än mig så borde vi gå och träna :)
 
S Styrman_jansson skrev:
Vad är det för krav du har som gör att du behöver gå upp till 800k för att hitta en motsvarande elbil?
Ja det kan man ju fråga sig. Det finns förstås andra bilar att åka i, men om jag vill ha

1. Storlek som en Audi A6, Volvo v90, eller, usch, en Passat.
2. Fyrhjulsdrift
3. Dragkrok (här är kravet 2500kg, men det finns öht inte, så säg 2000kg då)

Det tror jag är grunden. Utöver det kommer jag inte köpa elbil som inte har stöd för V2G, men det börjar ju komma nu.
 
Skåne2020 Skåne2020 skrev:
Det är bra att vi har 8 grader i villan så blir klimatet bättre i Indien.
Fan inte kan du ha 8 grader idag. Det är ju ändå runt 10 grader ute ;)
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Fan inte kan du ha 8 grader idag. Det är ju ändå runt 10 grader ute ;)
OMG!!!
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det kan man ju fråga sig. Det finns förstås andra bilar att åka i, men om jag vill ha

1. Storlek som en Audi A6, Volvo v90, eller, usch, en Passat.
2. Fyrhjulsdrift
3. Dragkrok (här är kravet 2500kg, men det finns öht inte, så säg 2000kg då)

Det tror jag är grunden. Utöver det kommer jag inte köpa elbil som inte har stöd för V2G, men det börjar ju komma nu.
Ja dragvikten ställer till det förstås. Det är lite synd då elbilar är väldigt trevliga att dra med, även om räckvidden blir kraftigt förkortad. För att inte tala om mecket vid laddning när man måste koppla av kärran för att komma åt laddstationen ;)
 
Skåne2020 Skåne2020 skrev:
OMG!!!
Ja :) Minst 18 bör du ha och kunna ha råd att köpa en cola på fredag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.