Jag har funderat på att stöldmärka mina maskiner, är det någon som har några tips på hur man bär sig åt?

/Kent

På jobbet graverar vi maskinerna, sedan "fular" vi ned dem med en massa sprayfärg så de blir skitfula. Sedan vi börjat med det har inte en enda maskin försvunnit, innan fick vi inhandla nya stup i ett.
:D

Hej!!

Jag har varit hos polisen (3 år sedan). Dom märkte mina grejor med en "magisk" penna som endast syns i UV-ljus. Kostade inget.

Sedermera köpte jag en gravyrpenna på Tradera. Fungerar skitbra.Kostade endast ett par tior.

MVH

lödpenna använder jag funkar bra och blir grova bokstäver.
Fula ner dom låter ju bra me men jag vill ha mina verktyg fina tyvärr ;)

danieldanieldaniel skrev:
Fula ner dom låter ju bra me men jag vill ha mina verktyg fina tyvärr ;)
Det vill tjyven också. :D

Försäkringsbolagen brukar låna ut märkutrustning kostnadsfritt.

Eller också köper man en sån liten fånig, men användbar, dremel (eller kopia) multitool och använder gravyrfnutten till. Funkar bra tycker jag.

Hej

Själv har jag aldrig förstått vitsen med märkning.
Det har väl aldrig hindrat bovar och tjuvar från att stjäla verktygen??
Får de syn på verktyg som är märkta (vilket de troligen inte hinner se i brådskan) åker de ner i säcken i alla fall.

Nej ordentliga lås och lådor är nog det enda sättet att behålla sina verktyg.

Said

P.S Jag tror nog att det flesta "bovar" är kamrater och grannar som "glömmer" lämna tillbaka lånade prylar :). Avsiktligt eller ej................

Vitsen är:

1) Svårare att "prångla" vidare.

2) Om polisen får tag i grejerna kan dom ta kontakt med ägaren. Vilket är inte alldeles ovanligt. Eftersom polisen gör då o då tilslag hos tjyvarna

Så tycker jag

MVH

Ha ha, "fula ner"  ;D

Efter att haft inbrott och fått ny dator från försäkringsbolaget så fulade jag ner datorn rejält......å va ful den blev  :cool:

Stod ju ändå under skrivbordet så.........

;D :D ;D det gjorde du rätt i. Jag skall fula ner allt jag äger nu, fram med färburkar m.m och börja klottra på allt som är väggelöst ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.