Hej går det att hitta reservdel. Korta axeln Tror jag räcker att byta ut.
Medlem
· Västernorrland
· 10 882 inlägg
Som det där ser ut så tror jag inte det är en lösning att byta nåt enstaka drev..........Kolla först vad ny komplett enhet kostar.
Sen har jag för mig att man inte kan köpa enstaka drev till dylika transmissioner. Ibland finns det löst i usa där de oftast är tillverkade men här har de många ggr gjort så att delar inte finns för att det helt enkelt inte lönar sig. Men då pratar jag bara generellt, kan vara andra slags transmissioner det handlar om.
Sen har jag för mig att man inte kan köpa enstaka drev till dylika transmissioner. Ibland finns det löst i usa där de oftast är tillverkade men här har de många ggr gjort så att delar inte finns för att det helt enkelt inte lönar sig. Men då pratar jag bara generellt, kan vara andra slags transmissioner det handlar om.
Medlem
· Västernorrland
· 10 882 inlägg
Fast det saknas ju en försvarlig mängd material där också. Är nog en tre fyra millimeter borta på höjden och det i sin tur ger ett enormt kuggspel så med ett nytt drev där så lär det nya nötas ner ganska omgående.....
Har du laddat ner sprängskisser så du vet vad stiga säljer och inte? Vad är det för modell? årgång?
Har du laddat ner sprängskisser så du vet vad stiga säljer och inte? Vad är det för modell? årgång?