Just nu sitter jag i bilen (passagerare givetvis) och har semester men har för mig att det kommit en uppdatering av programvaran till de med den nya typen av hjul. Den gör bla att beteendet vid dockning för laddning ändras/optimeras. Kan vara så att det hjälper i ditt fall.
 
boltis skrev:
Just nu sitter jag i bilen (passagerare givetvis) och har semester men har för mig att det kommit en uppdatering av programvaran till de med den nya typen av hjul. Den gör bla att beteendet vid dockning för laddning ändras/optimeras. Kan vara så att det hjälper i ditt fall.
Ska kolla med säljaren, jag har version r16655 i den nu.
 
Senaste versionen verkar heta R16922 och ska innehålla bla. "Improved docking maneuvers." det låter ju lovande.
 
  • Gilla
erkca
  • Laddar…
Gimbal skrev:
Senaste versionen verkar heta R16922 och ska innehålla bla. "Improved docking maneuvers." det låter ju lovande.
Med den nya mjukvaran så åker den in i laddstationen utan problem! Den har slutat att åka in och slira för att sedan ge upp och backa ut och börja om :)
 
Fick monterat en varningsdekal på klipparen idag ivf. Och ja, där är spårsändare i maskinen. Däremot var jag i valet och kvalet om jag skulle förvarna en eventuell tjyv med dekal eller ej. Skrämmer kanske iväg dom värsta klåparna ivf..
 
  • uploadfromtaptalk1375379446190.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
power650 och 2 till
  • Laddar…
Hej igen,

Som ni vet har jag den nya varianten av 127:an där stödhjulen sitter på varsin sida av ena drivhjulet och sensorerna sitter där stödhjulen satt förut, dvs längs fram och längst bak i mitten.

Det verkar inte som den där triangeln fungerar på min och min grannes Stiga 127:a vid snabb återgång, väggen sitter på rätt avstånd 5 m före triangeln på en raksträcka och triangeln har måtten 50x40x40cm där 50 är längs med kantlinjen.

Är det någon som vet hur man kan lösa detta? Roboten orkar ju inte alltid hela vägen hem utan måste kunna gena om man inte ska behöva bära den nästan varje dag :/
 
Prova att ändra basen till 40-45cm. Fungerar bättre ibland..
 
boltis skrev:
Prova att ändra basen till 40-45cm. Fungerar bättre ibland..
Jag och grannen har provat diverse varianter av mått på triangeln men inget fungerar, det måste bero på att de flyttat sensorerna?

Någon som har testat genvägarna (triangeln) på den nya varianten av 127:an?
 
Jag forskade lite grann om det där och du är inte ensam om detta problem. Pratade med en kollega i branschen och han har tre maskiner av den "nya" typen som gör likadant. Provar han med den första versionen så funkar det direkt.

Kommer förmodligen en uppdatering snart..
 
Tänkbara workarounds tills updateringen kommer är väl att sätta begränsning på klipptiden så det finns ström kvar för att ta sig hem och/eller stänga av "Border blade" i servicemenyn så kör han inte klippmotorn på väg hem, det sparar en del kräm.
 
Bara en fundering. Har inte själv råkat ut för detta men ni tror inte det skulle kunna hjälpa att göra triangeln större? Den går ju inte riktigt samma sträcka över triangeln som de med sensorerna vid sidan. Slängde ihop en snabb skiss på luren. Röd och blå är robot. Svart kabel. Grön linje är ny, tilltänkt dragning av kabel. Eller nåt. Har väl inte riktigt samma rörelsemönster som gen 1.
 
  • uploadfromtaptalk1376148357399.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gällande stiga autoclip 127

Grannen installerade en 127a igår, är laddningsstationerna verkligen ultimata till dessa modeller? När det regnar måste det väl ändå rinna ner till plattorna där klipparen går in för att ladda?

Eller är dom inte skapta för att stå i regn?
 
Hittils har inget hjälpt som testats... det har inte kommit ytterligare någon "mjukvarufix" än kanske? :(
 
Jag är övertygad om att den inte är anpassad för de nya modellerna som har stödhjulen på sidan istället för längst fram och bak. När stödhjulet sitter längst fram så trycks laddkontakterna upp mot laddblecken när den åker in i laddstation men det fungerar ju inte när stödhjulen sitter på sidan...
 
Hej!

Har precis servat min stiga Autoclip 523

Bytte kniv på den, och nu efter går den inte köra. står "knivfel" på displayen, den rör alltså inte på sig

När jag bytte la jag den uppochner, själva rotationsdelen trillade in en bit men när jag vände den kom den ut igen, satte plastskivan, metalldistansen och sist bladet sen 4 skruv.

Har jag monterat nåt fel eller har den hamnat i fel läge? Någon som har koll?

tack på förhand

Mvh AnnaAnka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.