har köpt ny signalförstärkare till laddstationen då den gamla slutade blinka, vid närmare inspektion var det bränt på det gamla. Men hur byter eller kollar man att nya komponenten har samma signal?
Jag är ju iofs blond men fattar verkligen inte vart eller hur jag ska kunna prova att byta signal.
Jag är ju iofs blond men fattar verkligen inte vart eller hur jag ska kunna prova att byta signal.
Bästa svaret
Tack, då är de lika inställda alltså.
Men.. Den går ur bo snurrar sen stannar den och piper med meddelande ingen signal.
Vet att slingan är hel då detta är vår gamla klippare, kopplat in 125:ans station men detta är allt som sker.. Vad ska jag leta för fel mer?!
Men.. Den går ur bo snurrar sen stannar den och piper med meddelande ingen signal.
Vet att slingan är hel då detta är vår gamla klippare, kopplat in 125:ans station men detta är allt som sker.. Vad ska jag leta för fel mer?!
Om du ska ändra från 7 till 8kHz flyttar du den sista switchen "WE" från nedre till övre position, eller, som i din bild, från höger till vänster.
Nu är den inställd på kanal A, om du vill få kanal B flyttar du den första brytaren från höger till vänster.
Om du istället vill ha kanal C flyttar du den andra brytaren från höger till vänster. För D flyttar du båda.
Den tredje brytaren verkar vara fär att ändra mellan 24 & 48 volt, men då jag inte känner till något om utrustningen i övrigt skulle jag avstå från att ändra den.
Nu är den inställd på kanal A, om du vill få kanal B flyttar du den första brytaren från höger till vänster.
Om du istället vill ha kanal C flyttar du den andra brytaren från höger till vänster. För D flyttar du båda.
Den tredje brytaren verkar vara fär att ändra mellan 24 & 48 volt, men då jag inte känner till något om utrustningen i övrigt skulle jag avstå från att ändra den.
nu har jag fattat, det var en tunn plastfilm över de gula ”knapparna”, var där jag inte förstod att det gick att trycka på den gula genom denna för att den skulle byta läge. Trodde det var hårdplast över. Tusen tack för hjälpen. Nu jobbar den på igen.Dowser4711 skrev:Om du ska ändra från 7 till 8kHz flyttar du den sista switchen "WE" från nedre till övre position, eller, som i din bild, från höger till vänster.
Nu är den inställd på kanal A, om du vill få kanal B flyttar du den första brytaren från höger till vänster