Min sticksåg GST85 verkar ha börjat fukta kring växelhuset, är det normalt på denna?
Den är inte ens ett år gammal och är sparsamt använd. Se bild nedan...

DSC_4212_S.JPG
 
Det gör inget om det fuktar där, om du kör mycket och länge med sågen kommer du att märka att den låter högre/illa, då öppnar du locket och lägger tillbaka fettet där det ska vara igen.
 
Den har faktiskt börjat låta lite illa direkt när man startar den, men det försvinner efter ett par sekunder. Kanske borde öppna o kolla läget?

Vad är det för typ av fett som ska vara i huset?
 
Ingen aning vilket fett det ska vara, smeta tillbaka det som finns där under locket dit där det ska vara bara, det är inte fullpackat därunder så du förstår när du ser det.
 
Sitter en fiberpackning där har jag för mig...

Är det "blöta" olja eller vatten? Är det så att det är vatten så kan du ha haft den liggande fuktigt och packningen släpper fukt som som en svamp när det är torrt.

Är det olja kan det kanske vara en idé och öppna och kolla hur det står till med packningen. Tror inte att huset är fyllt med olja (borde ha kommit ihåg en sådan "händelse" då jag nyfiket plockade isär en som jag råkade ha hemma...:D )

Är du nyfiken på att pilla isär den för att spana så kan föjande vara till hjälp
http://www.mtmc.co.uk/prodtype.asp?PT_ID=12728424
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.