1 825 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Stenkista för kondensvatten luft-/vattenvärmepump
Jag har anlagt en stenkista (modell i plast från Mr Flowout) till lvp. Kroknade lite i grävandet så jag funderar på om djupet är för snålt tilltaget. Grävdjup ca 55 cm med 10 cm 8-16 i botten. Stenkistan är 30 cm hög så det är typ 15 cm jord ovanpå. Tänker mig värmekabel i röret. Är det risk för problem med frysning så jag borde ta upp och gräva djupare? Bor i Stockholmsområdet.
Produkter som diskuteras: "Mr Flowout"
Mr Flowout
MrFlowout erbjuder produkter som hjälper dig att skydda och underhålla ditt hus på bästa sätt. Det är viktigt att skydda fasaden och se till att vattnet leds bort från husväggen, särskilt när det regnar eller snöar. Nederbörd från taket
Läs mer
Hur dimensionerade du stenkistan? Hur stor behöver man h för 50 liter om dagen på gammal åkermark?F Fuga skrev:Jag har anlagt en stenkista (modell i plast från Mr Flowout) till lvp. Kroknade lite i grävandet så jag funderar på om djupet är för snålt tilltaget. Grävdjup ca 55 cm med 10 cm 8-16 i botten. Stenkistan är 30 cm hög så det är typ 15 cm jord ovanpå. Tänker mig värmekabel i röret. Är det risk för problem med frysning så jag borde ta upp och gräva djupare? Bor i Stockholmsområdet.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tänkte gräva för trädäck, stötte på stenkista (?). Tips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan man borra ett litet hål i röret för att få bort kondensvatten?
Ventilation -
Varför är det lite stående vatten kvar i stenkistan?
Grund & Markarbeten -
Stenkista som blivit bassäng - finns det någon form av reklamation/garanti på jobbet?
Grund & Markarbeten -
Har ni sett denna typ av stenkista förr?
Grund & Markarbeten