Hej
Jag har nu erfarit att Husqvarnas transformator (AC/DC Adapter) 28V inte tål regn, trots IPX 4 klassning den är stendöd efter ett hårt regn, försökte öppna den för att se om det förhoppningsvis skulle finnas en säkring i den nen den är limmad nedre delen vilket betyder att den blir totalt förstörd om jag öppnar den.
Har mätt upp den och den ger noll volt
Fusk vid tillverkning borde varit helt limmad och tätad
Jag har nu erfarit att Husqvarnas transformator (AC/DC Adapter) 28V inte tål regn, trots IPX 4 klassning den är stendöd efter ett hårt regn, försökte öppna den för att se om det förhoppningsvis skulle finnas en säkring i den nen den är limmad nedre delen vilket betyder att den blir totalt förstörd om jag öppnar den.
Har mätt upp den och den ger noll volt
Fusk vid tillverkning borde varit helt limmad och tätad
Nu framgår det inte exakt vilken modell det är, men i en tidigare tråd var det någon som försökte dissekera en HQ-transformator och den var helt ingjuten. Så om den ändå är trasig så bryt sönder din och titta (glöm inte att posta foton!).L Lennart Joelsson skrev:
Däremot är det flera som märkt, inklusive undertecknad, att de inte tål åska särskilt bra.
anders07 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
C cpalm skrev:Nu framgår det inte exakt vilken modell det är, men i en tidigare tråd var det någon som försökte dissekera en HQ-transformator och den var helt ingjuten. Så om den ändå är trasig så bryt sönder din och titta (glöm inte att posta foton!).
Däremot är det flera som märkt, inklusive undertecknad, att de inte tål åska särskilt bra.