Jag har redan en gaswok, men tänkte även testa induktionsplattan för att woka.
Det gick inge vidare bra med den tunnbottnade woken (köpt på IKEA tror jag), det blev helt enkelt för varmt för materialet i woken och det började buckla sig.

Är det någon som har tips på en stek eller wokpanna som tål att utsättas för högsta effekten på en induktionsplatta utan att avge bismak, förändra färgen eller buckla sig? Flatbottnad förståss.
Ingen teflon heller:
weblog of Carl Tashian: ditch your Teflon

Hackmans serie matador ska tåla en jäkla massa så kolla in den.

Har kört med den här i tio år.
Ändrar färg gör den men det gör alla riktiga wokpannor."Traditionally, the blackness of a wok is an indication of an experienced cook."
Please enable your cookies

sirbo skrev:
Har kört med den här i tio år.
Ändrar färg gör den men det gör alla riktiga wokpannor."Traditionally, the blackness of a wok is an indication of an experienced cook."
Please enable your cookies
Den ser exakt likadan ut till formen som den jag testade med på induktionsplattan. Men materialet i botten på min wokpanna började buckla sig av den kraftiga värmen. Det var inga problem med wokpannan så länge jag körde på min Gaggenau gaswok, men när jag körde på induktionsplattan gick det inge vidare bra.

Jag har kört induktion de senaste 7 åren och har behövt dra till den med hammarn för drygt en månad sedan. Vet inte om det beror på ungarna eller värmen. Värmemässigt spelar det ju ingen större roll om inte botten är helt plan men det är grymt irriterande. Gasen är ju att outstanding då du får en helt annan värme så personligen skulle jag skippa induktionen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.