7 188 läst · 9 svar
7k läst
9 svar
Stativ till Dewalt 707
Hej,
Jag är på G att beställa en DeWalt 707 såg efter att ha läst antal inlägg om den sågen här. Min fråga är dock vilket stativ jag bör ha till för att få ut mest av sågen. Skall jag satsa mina pengar på ett dewalt stativ som jag läst här på forumet är grymt bra, eller kan man lika gärna köpa ett billigt på tex Jula? I så fall, vad heter det dewalt stativ jag bör köpa och vad kostar det ca?
Tackar.
Jag är på G att beställa en DeWalt 707 såg efter att ha läst antal inlägg om den sågen här. Min fråga är dock vilket stativ jag bör ha till för att få ut mest av sågen. Skall jag satsa mina pengar på ett dewalt stativ som jag läst här på forumet är grymt bra, eller kan man lika gärna köpa ett billigt på tex Jula? I så fall, vad heter det dewalt stativ jag bör köpa och vad kostar det ca?
Tackar.
Vänta nu ... Är inte Bosch stativ längre i utfällt läge, men trots det kortare ihopfällt ..pleqtiz skrev:
Men till en DW707 skulle jag rekomendera antingen deWalts egna stativ eller att gå på ett Kellen från COOP. Det senare är mindre = begränsning i arbetsstyckenas längd men å andra sidan mycket mer mobilt (samt en hel del billigare).
Särskilt som DW707 är en liten lätt och utomordentligt mobil såg så är det lite tramsigt att ha ett väldans långt stativ om ens arbetsuppgifter leder till att man ofta flyttar sågen, annars spelar det ju ingen större roll.
Mina 25 öre !
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det finns delade meningar om stativen uppenbarligen, men själva sågen då?
Jag har en DW707:a, och den är ju ganska mobil osv, men jag undrar hur det är med kvalitén på sågen? När jag gerade med den gick klingan in i fästskruvarna till plastkanten i mitten av anhållet. Det borde inte gå att såga i sågen. Den är bra för det mesta, men jag skulle aldrig köpa den igen efter det.
Jag har en DW707:a, och den är ju ganska mobil osv, men jag undrar hur det är med kvalitén på sågen? När jag gerade med den gick klingan in i fästskruvarna till plastkanten i mitten av anhållet. Det borde inte gå att såga i sågen. Den är bra för det mesta, men jag skulle aldrig köpa den igen efter det.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ja trodde det jag med tills jag kollade specarna . bosch stativet upp till 3,7 och dewalt bordet 3.9Mikael_L skrev:Vänta nu ... Är inte Bosch stativ längre i utfällt läge, men trots det kortare ihopfällt ..
Men till en DW707 skulle jag rekomendera antingen deWalts egna stativ eller att gå på ett Kellen från COOP. Det senare är mindre = begränsning i arbetsstyckenas längd men å andra sidan mycket mer mobilt (samt en hel del billigare).
Särskilt som DW707 är en liten lätt och utomordentligt mobil såg så är det lite tramsigt att ha ett väldans långt stativ om ens arbetsuppgifter leder till att man ofta flyttar sågen, annars spelar det ju ingen större roll.
Mina 25 öre !
http://www.dewalt.se/attachments/productdetails/catno/DE7023/
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...gw&language=sv-SE&ccat_id=81944&prod_id=10015
förklaringen till plastbiten (är inte dålig kvalitet) utan ett skydd för att inte träflisbitar skall åka upp i klingskyddet (edit, läste noggrannare och såg ditt problem, skulle lämna tillbaka den direkt, aldrig skett med min 707)Mr Handyman skrev:Det finns delade meningar om stativen uppenbarligen, men själva sågen då?
finns att beställa som reservdel från dewalt då de börjar bli nötta
jag skulle återigen rekommendera denna sågbänk (köpt en själv till min dewalt), största pluset med den är strömkontakten som finns på den (byter man ut den medföljande sladden till en riktig i gummi som är längre så slipper man dra runt med förlängningssladd)
http://www.verktygsboden.se/?id=69436
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Plastbiten är ju till för att sågas i, men skruvarna, nej. Skulle ni höra av er till Jula eller DeWalt Sverige? Jula säljer den väl inte längre tror jag.
Hmm, den bänken har jag läst om i tidigare inlägg, och som sagt, det verkar klart prisvärt. SKall jämföra specarna lite grann.tiggre skrev:förklaringen till plastbiten (är inte dålig kvalitet) utan ett skydd för att inte träflisbitar skall åka upp i klingskyddet (edit, läste noggrannare och såg ditt problem, skulle lämna tillbaka den direkt, aldrig skett med min 707)
finns att beställa som reservdel från dewalt då de börjar bli nötta
jag skulle återigen rekommendera denna sågbänk (köpt en själv till min dewalt), största pluset med den är strömkontakten som finns på den (byter man ut den medföljande sladden till en riktig i gummi som är längre så slipper man dra runt med förlängningssladd)
[länk]
[bild]
Liknande trådar
-
Spännhylsa till DeWalt 621 överhandsfräs
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Stativ till Färg och cementblandare?
Styrskena Dewalt, passar den till denna adapter till Bosch
Stativ till Dewalt DW745 bortskänkes - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
stativ dewalt 7023 till kapsåg passa inte till min dewalt 707!
Verktyg, Maskiner & Fordon