Håller på och ska sälja ett hus,och det är första gången jag säljer bostad.
Och det är både spännande och nervöst,speciellt i dessa tider.
Vi har visning nu på lördag,och då har huset legat på hemnet i c.a 2veckor.
Vi har väldigt mkt mer besökare än vad andra hus i området har,men än så länge bara 2 sällskap som bokat in sig på visningen.
Vilket gör mig lite orolig.
Så här ser statistiken ut från hemnet med c.a 5600st besökare.
Vad säger folket,kommer fler att komma på visningen?
Går ju naturligtvis inte att svara på,men ni kanske har statistik att dela med er av från egen försäljning?
Huset ligger strax utanför Örebro.
Vi har väldigt mkt mer besökare än vad andra hus i området har,men än så länge bara 2 sällskap som bokat in sig på visningen.
Går ju naturligtvis inte att svara på,men ni kanske har statistik att dela med er av från egen försäljning?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 668 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 668 inlägg
Det ser väl bra ut att 6 st har sparat visningstiden och många går ju först igenom vilka visningar de ska gå på kvällen eller morgonen innan så det kan bli fler som går från att spara annonsen till att spara visningstiden.
Det första (och enda) man gör på Hemnet om man är det minsta intresserad av ett objekt är att gå till mäklarens sida så det är väl att det gjorts 735 gånger som är intressant resten är rätt maningslösa siffror. Man bokar ju visning på mäklarens sida och även läser visningstider där och det lär inte Hemnet kunna spåra. Att 54 har varit så pass intresserade att de av någon anledning sparat annonsen är ju ändå rätt positivt.
Hur många besökare är egentligen inte ett dugg intressant. Säger inget. Det räcker med två till visningen och att båda är intresserade…Amazonic skrev:Håller på och ska sälja ett hus,och det är första gången jag säljer bostad.
Moderator
· Stockholm
· 52 274 inlägg
Detta att "bara" två har bokat visningstid, behöver man sätta in i hur "seden" ser ut på orten.
I vissa städer ges bara bokade visningar, i andra städer går 99% av besökarna på helt obokade visningar. Nu har jag inte varit ute så mycket sedan pandemiåren och tittat, vet att det gick över till bokade visningar så även här i Stockholm, men har uppfattat att vi är tillbaka på mycket obokade visningar.
I vissa städer ges bara bokade visningar, i andra städer går 99% av besökarna på helt obokade visningar. Nu har jag inte varit ute så mycket sedan pandemiåren och tittat, vet att det gick över till bokade visningar så även här i Stockholm, men har uppfattat att vi är tillbaka på mycket obokade visningar.
Efter två dygn på Hemnet (bas) ser statistiken ut såhär. Villa på attraktiv adress där det går flera år mellan att något ligger ute. Stad med drygt 130 000 invånare. Visning om 5 dagar... Börjar undra om det var fel tid på året att sälja nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder