Har ni några tips och råd innan man startar igång sitt ftx första gången.
Vi har ett swegon casa r5-h på vinden. Läser igenom manualen men önskar lite tips och råd dvs bra att veta av dem som har erfarenhet.

Den som ska injustera har ingen tidigare erfarenhet av detta aggregat.

Sedan tänkte vi tänkte ha Lindab tilluftsdon svampar eller airdry som tilluftdon från tak. Någon som kan rekommendera vilken man bör välja?

spikplanka spikplanka skrev:
Lite bakgrundsinformation om FTX:en Swegon CASA R5-H.

Produktbild:
[länk]
[länk]

Produktsida:
[länk]

Teknisk manual:
[länk]

Bruksanvisning:
[länk]
Sidan 20 "Installation och driftsättning"
Hej, om du har kvar bytesrätt på din Swegon Casa så hade jag använt den. Så här ser vår Casa Smart ut efter 4,5 års användning (Swegon hävdar 2 års garanti). Att tillägga så bryter aggregatet all ström på slingan i elskåpet vilket i vårt fall stänger av pannan sporadiskt. Rekommenderar andra tillverkare stark.

/O

• Ventilationsaggregat Swegon Casa Smart monterat på vit vägg, med röd logga och etikett på framsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Swegon Casa Smart ventilationsaggregat med slitage och korrosion efter 4,5 års användning. Synliga varningssymboler och ärgning på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Oldboy
  • Laddar…
Det där ser ju verkligen inte bra ut om agget bara är drygt 4 år gammalt.
Vad beror det på?
Blir det kondens mellan luckan och de där två burkarna/plåtarna?
Är det frånluft eller tilluft som går innanför?
Ser det lika illa ut på insidan av plåtarna?
Ser det lika illa ut på något annat ställe i agget?

Ola Torslanda Ola Torslanda skrev:
Hej, om du har kvar bytesrätt på din Swegon Casa så hade jag använt den. Så här ser vår Casa Smart ut efter 4,5 års användning
Nu har jag dock ingen Swegon utan tog mest fram uppgifterna som underlag för diskussion i tråden och för andra som kanske behöver veta basfakta.

Vet du vad det är för plåtmaterial? verkar som man snålat där..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.