4 183 läst · 16 svar
4k läst
16 svar
Starka skruvar till vägghängd stringhylla med böcker?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satte upp en stringhylla igår och har laddat den med böcker men börjar fundera om skruvarna kommer hålla. Bara hyllplanen i sig väger en del och alla böckerna väger rejält mkt. Har använt denna skruv och plugg i betongvägg. Skruven har tjockleken ca 4mm.
Finns det något sätt att förstärka eller använda riktigt starka skruvar för att allt inte bara ska rasa en vacker dag?
Finns det några distanser man kunde ha mellan gavel och vägg på nedre delen då gaveln kröker sig där?
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 360 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 360 inlägg
Skruven kommer inte ge sig utan är det något så är det pluggen som kommer ut. Är hålet rätt för pluggen och pluggen rätt för skruven och allt kändes rätt vid montaget skulle jag inte vara det minsta orolig.
Dessa distanser följde med vår hylla.D D4ZVO skrev:
Visa bilaga 628011[/QUOTE]
Aha vad fint tack, ska se om jag får tag på nätet eller från String.
Har använt andra skruvar/plugg än de som följde med. Ok det låter som att det kommer hålla bra ändåK kniv skrev:
Så länge hålen är lagom stora för pluggen och väggen inte smular sönder sig så bör det vara lugnt.
Skruven ska gå så långt in att den går igenom hela pluggen.
Du kan använda muttrar eller flera brickor som distanser där det glappar mellan hylla och vägg
Skruven ska gå så långt in att den går igenom hela pluggen.
Du kan använda muttrar eller flera brickor som distanser där det glappar mellan hylla och vägg
Ok vad fint, tror någon plugg/pluggar åkte in en bit när jag skruvade ska kolla upp dem så de ligger vid hålöppningen.L lordi skrev:
Tack för alla svar!