1 470 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Stark prisutveckling på fritidshus vid skidorter
På konsumentens sida
· 3 126 inlägg
Fritidshus nära skidåkning växer i popularitet vilket driver upp priserna.
Du kan läsa artikeln här: Stark prisutveckling på fritidshus vid skidorter
Du kan läsa artikeln här: Stark prisutveckling på fritidshus vid skidorter
Jag har själv kollat på detta under en tid. Är så sugen på en br lägenhet i Åre men priserna börjar högt och sen stiger de i budgivningen. Frågan är dock hur ett köp egentligen står sig långsiktigt, 10-20 år fram. Klimatförändringarna kommer göra säsongerna kortare och i ju längre mot polerna man kommer desto större blir den absoluta höjningen av årsmedeltemperaturen. Kanske ändå är klokt rent privatekonomiskt att avstå ett köp. Hyra funkar ju det med
Eller kanske köpa riktigt långt norrut kanske.S surfarn skrev:Jag har själv kollat på detta under en tid. Är så sugen på en br lägenhet i Åre men priserna börjar högt och sen stiger de i budgivningen. Frågan är dock hur ett köp egentligen står sig långsiktigt, 10-20 år fram. Klimatförändringarna kommer göra säsongerna kortare och i ju längre mot polerna man kommer desto större blir den absoluta höjningen av årsmedeltemperaturen. Kanske ändå är klokt rent privatekonomiskt att avstå ett köp. Hyra funkar ju det med
Jag funderade på det vid den här tiden förra året, men det är ju helt galet mycket dyrare nu. Har samma funderingar som du om vad som händer både på kort sikt (när folk återgått till att åka till Thailand och tröttnar på fjällstugan) och lång sikt. Sitter i en hyrd stuga just nu och tänker att det ändå inte är ett så dåligt alternativ.
Liknande trådar
-
Underhållsvärme i fritidshus utan plast i väggar
Fritidshus -
Problem med att komma överens om utköp av samägt fritidshus
Köpa & Sälja hus -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Starkt norskt intresse för att äga fritidshus i Sverige
Artikelkommentarer -
Kraftig prisutveckling på fritidshus
Artikelkommentarer