Jag har själv kollat på detta under en tid. Är så sugen på en br lägenhet i Åre men priserna börjar högt och sen stiger de i budgivningen. Frågan är dock hur ett köp egentligen står sig långsiktigt, 10-20 år fram. Klimatförändringarna kommer göra säsongerna kortare och i ju längre mot polerna man kommer desto större blir den absoluta höjningen av årsmedeltemperaturen. Kanske ändå är klokt rent privatekonomiskt att avstå ett köp. Hyra funkar ju det med :)
 
S surfarn skrev:
Jag har själv kollat på detta under en tid. Är så sugen på en br lägenhet i Åre men priserna börjar högt och sen stiger de i budgivningen. Frågan är dock hur ett köp egentligen står sig långsiktigt, 10-20 år fram. Klimatförändringarna kommer göra säsongerna kortare och i ju längre mot polerna man kommer desto större blir den absoluta höjningen av årsmedeltemperaturen. Kanske ändå är klokt rent privatekonomiskt att avstå ett köp. Hyra funkar ju det med :)
Eller kanske köpa riktigt långt norrut kanske.
 
Köp en bostadsrätt på Gotland då ☀️
 
T
Jag funderade på det vid den här tiden förra året, men det är ju helt galet mycket dyrare nu. Har samma funderingar som du om vad som händer både på kort sikt (när folk återgått till att åka till Thailand och tröttnar på fjällstugan) och lång sikt. Sitter i en hyrd stuga just nu och tänker att det ändå inte är ett så dåligt alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.