Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Tänkte kolla om det är någon som har erfarenheter av Stanleys kompressorer.
Jag hade funderat på att köpa en ABAC, den största på jula. Den vet jag från flera håll ska vara bra. Men nu när jag fått lös pengar till att köpa den ser jag att jula har bytt ut ABAC till Stanley.
Jag hittar inte mycket om dessa kompressorer så jag tänkte kolla här om någon har några erfarenheter, bra som dåliga.
Den jag då funderar på är den största jula säljer:
http://www.jula.se/luftkompressor-150-l-137955
Rent utseendemässigt verkar det inte vara mycket som skiljer dem åt, och det är samma peng.
Tacksam för feedback.
Jag hade funderat på att köpa en ABAC, den största på jula. Den vet jag från flera håll ska vara bra. Men nu när jag fått lös pengar till att köpa den ser jag att jula har bytt ut ABAC till Stanley.
Jag hittar inte mycket om dessa kompressorer så jag tänkte kolla här om någon har några erfarenheter, bra som dåliga.
Den jag då funderar på är den största jula säljer:
http://www.jula.se/luftkompressor-150-l-137955
Rent utseendemässigt verkar det inte vara mycket som skiljer dem åt, och det är samma peng.
Tacksam för feedback.
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Ja vilka gör egentligen dessa kompressorer.
Det finns ingen info på Stanleys hemsida om några kompressorer som är så här stora.
Det enda som finns är några mindre modeller som går under namnet Stanley Bostitch.
Så jag börjar misstänka att det handlar om någon annan tillvekare som stanley bara satt sin logga på för att sälja åt Jula, för det verkar bara vara dom som saluför dessa kompressorer, som inte verkar ha några modellbeteckningar.
Det finns ingen info på Stanleys hemsida om några kompressorer som är så här stora.
Det enda som finns är några mindre modeller som går under namnet Stanley Bostitch.
Så jag börjar misstänka att det handlar om någon annan tillvekare som stanley bara satt sin logga på för att sälja åt Jula, för det verkar bara vara dom som saluför dessa kompressorer, som inte verkar ha några modellbeteckningar.
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Har suttit och granskat bilder på Stanley och ABAC. Det verkar vara identiska block. Och det är väl dom som kanske kan krångla förrutom ventiler, men det är inte dyrt att byta.
Lutar mot köp.
Lutar mot köp.
Har för mig att jag läste om Julas historia någonstans och Jula fick ett stort lyft när de började med ABAC kompressorer och att de inte hade varit så stora idag om de inte sålt ABAC så det känns ju synd om de har slutat med de, men så är det ju mycket med sortimentet på Jula, bra produkter ut, kinaskit in.
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Det har du helt rätt i Gilbert. Blocket på den där ser väldigt likt ut det som sitter på Stanley och ABAC.
Ska kolla vad frakten på en sån sak kan gå på, allt under 3000 är ju bra
Ska kolla vad frakten på en sån sak kan gå på, allt under 3000 är ju bra
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Frakten blir på 675:- inkl. moms Alltså totalt 6770:- inkl. moms och frakt.
Det är dessutom ABAC-block så då vet man vad man får.
Känner en som haft sin ABAC i 10 år och använt den regelbundet utan besvär.
Tack Gilbert för tipset.
Det är dessutom ABAC-block så då vet man vad man får.
Känner en som haft sin ABAC i 10 år och använt den regelbundet utan besvär.
Tack Gilbert för tipset.
Verkstadskompressorn från Duab-huset vill jag ha till den verkstad
jag planerar - under tiden ( ) - denna mindre kan kanske vara något
för mindre saker?
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=50
jag planerar - under tiden ( ) - denna mindre kan kanske vara något
för mindre saker?
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=50
Så här skall det vara
Garagekompressor KN 3/50 + Tryckluftset 5 delar
Produktinfo
Artikelnummer: 102709
Lagerstatus
Finns i lager
Recensioner
Skriv
» Tipsa en vän
» Ställ en fråga
» Skriv ut
Drift-Air,s enstegs direktdrivna garagekompressor av hög prestanda med V-block. Försedd med luftgummihjul, överbelastningsskydd, reduceringsventil med inbyggt partickelfilter och manometer. Passar till mindre luftförbrukande maskiner.Övrigt enligt Ce normer. Observera att kompressorn kräver 16 amp uttag.Vill du veta mer om tryckluft? Ladda hem kapitel 14 i produktkatalogen.
Det ingår 1 st av artikelnummer 100909, den satsen innehåller blåspistol, luftpåfyllare, färgspruta, avfettningsspruta samt spiralslang.
Tekniska data:
Spänning 230 V 1-fas
Säkring 16 amp
Motoreffekt 3 hk
Varvtal 2800 rpm
Fri avg. luft 245 l/min
Max arbetstryck 8 bar
Blocktyp V
Steg 1 st
Cylindrar 2 st
Luftuttag 1 st
Tank 50 l
Ljudnivå 78 db
Mått (lxbxh) 700x420x690 mm
Vikt 43 kg
2 295,- inkl. moms
[1 836,- exkl. moms]
Garagekompressor KN 3/50 + Tryckluftset 5 delar
Produktinfo
Artikelnummer: 102709
Lagerstatus
Finns i lager
Recensioner
Skriv
» Tipsa en vän
» Ställ en fråga
» Skriv ut
Drift-Air,s enstegs direktdrivna garagekompressor av hög prestanda med V-block. Försedd med luftgummihjul, överbelastningsskydd, reduceringsventil med inbyggt partickelfilter och manometer. Passar till mindre luftförbrukande maskiner.Övrigt enligt Ce normer. Observera att kompressorn kräver 16 amp uttag.Vill du veta mer om tryckluft? Ladda hem kapitel 14 i produktkatalogen.
Det ingår 1 st av artikelnummer 100909, den satsen innehåller blåspistol, luftpåfyllare, färgspruta, avfettningsspruta samt spiralslang.
Tekniska data:
Spänning 230 V 1-fas
Säkring 16 amp
Motoreffekt 3 hk
Varvtal 2800 rpm
Fri avg. luft 245 l/min
Max arbetstryck 8 bar
Blocktyp V
Steg 1 st
Cylindrar 2 st
Luftuttag 1 st
Tank 50 l
Ljudnivå 78 db
Mått (lxbxh) 700x420x690 mm
Vikt 43 kg
2 295,- inkl. moms
[1 836,- exkl. moms]
Redigerat:
Hur är det med den här DUAB-huset kompressorn?
Jag önskar en "bästa möjliga" garagekompressor -
dvs 16 amp 1-fas uttag - (jag behöva oxå en stati-
onär verkstadskompressor senare - då jag kommit
längre med min verkstad - senare ... .)
Jag önskar en "bästa möjliga" garagekompressor -
dvs 16 amp 1-fas uttag - (jag behöva oxå en stati-
onär verkstadskompressor senare - då jag kommit
längre med min verkstad - senare ... .)
Rapport Stanley D200 Kompressor.
Bytt till sommarhjul på tre av bilarna idag med hjälp av ovanstående kompressor Stanley D200,1100W,1,5hp 120l/min i fri avgiven luftmängd.Mecc 1/2 tum mutterdragare 680Nm,endast orange spiralslang som är tämligen klen.
Trots iofs klen kompressor och slang drog jag lös 65 av 68 muttrar, på tre fick jag ta långt skaft men dessa tre hade allesammans vatten i sig som rann ut när kupolmuttern lossnade,vacuum effekt?Kompressorn fick gå i princip vid varje hjul både loss och fast dragning men överhettades ej vilket jag tycker är ett gott betyg.Klart att det inte kan jämföras med min 2x75l trefaskompressor som går en gång per bil men ändå helt ok.Spiralslangen funkade och är bekväm men inget att använda till verktyg som inte arbetar så intermittent som dragare vid hjulbyte eller till större slipmaskiner.Bekvämt att kunna använda lilla kompressorn och inte ha lång grov slang var det i alla fall.
Bytt till sommarhjul på tre av bilarna idag med hjälp av ovanstående kompressor Stanley D200,1100W,1,5hp 120l/min i fri avgiven luftmängd.Mecc 1/2 tum mutterdragare 680Nm,endast orange spiralslang som är tämligen klen.
Trots iofs klen kompressor och slang drog jag lös 65 av 68 muttrar, på tre fick jag ta långt skaft men dessa tre hade allesammans vatten i sig som rann ut när kupolmuttern lossnade,vacuum effekt?Kompressorn fick gå i princip vid varje hjul både loss och fast dragning men överhettades ej vilket jag tycker är ett gott betyg.Klart att det inte kan jämföras med min 2x75l trefaskompressor som går en gång per bil men ändå helt ok.Spiralslangen funkade och är bekväm men inget att använda till verktyg som inte arbetar så intermittent som dragare vid hjulbyte eller till större slipmaskiner.Bekvämt att kunna använda lilla kompressorn och inte ha lång grov slang var det i alla fall.