Hej måste rådfråga er andra hur ni tycker vi ska göra när vi bygger vårat staket.
Idag sitter det ett gynnebo stängsel på ca 80cm höjd med runda stål/järnstolpar .

Vi tänkte sätta upp ett trästaket men funderar på återanvända de stabila stolparna och fästa spikregeln med vagnbult.

Vad tror ni om detta ?

Eller ska vinriva helt och sätta ner jordankare och stolpar?

Staket blir ett enkelt ca 90cm i ohyvlad virke med vit fasad färg med spets top.

Fråga nr 2.
Vi har ett redskaps skjul och det står vid tomtgränsen och idag går staketet bakom det mot allmäningen med ca 30 cm glipa som det ser f jävligt ut. Så vi tänkte gå in med staketet kant i kant ( sätta en stolpe sen spikregel sen staket pinnen i linje med baksidan av skjulel )
Eller vad tycker ni ska man gå hela vägen till grannen?

Jag hade behållt stolparna om det går och ser ok ut.
Att sätta nya stolpar är tidskrävande och kostar. Helt onödigt om det går att använda befintligt. Men, det skall se klokt ut också :)

Så här ser det ungefär ut.
Och räknat jag behöver 2 hörnstolpar plus 2 grind stolpar så blir 2 extra så vi väljer riva befintligt tror det blir bäst.

• Trädgård med murad blomlåda, gräsmatta och delvis uppriven gräsytan framför växthus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hehe, japp. Det är nog lika bra det. Eftersom jag inte visste hur stort staket det var så var det lite svårare att bedöma. Säg att du hade haft 50 stolpar, så hade det varit ett annat jobb :)

• Gilla
Anders Hägg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.