645 läst · 7 svar
645 läst
7 svar
Stänga av huset inför inlösen
Min sons hus kommer bli inlöst av vägverket om 2-3 år och bli rivet. En värdering görs då och huset inlöses för värdet plus 25%. Problemet är att han redan flyttat därifrån och huset står ouppvärmt. Jag har börjat bli orolig för att huset förfaller under denna tid och att värdet om 2-3 år då gått i botten...
Så min fråga till er kloka gubbar o tanter, hur tar man hand om huset på billigaste o enklaste sätt under "väntetiden? Och vad är risken med avstängt hus?
/orolig pappa
Så min fråga till er kloka gubbar o tanter, hur tar man hand om huset på billigaste o enklaste sätt under "väntetiden? Och vad är risken med avstängt hus?
/orolig pappa
Värm det till iaf 10 ⁰C och håll koll på att taket är i dugligt skick. Sätt upp övervakningskameror. Sedan får man kolla fastigheten regelbundet så att djur eller vandaler inte ställer till något.G grux skrev:
Sedan har det hänt ett antal gånger att vägverket ändrat sig. Inte sällan efter att de rivit hus..
Liknande trådar
-
Vem kan stänga av elen i husets huvudströmkabel? 🤔
El -
Är det smart att stänga av vattnet i huset då jag inte bor där hela tiden?
Vatten & Avlopp -
Behöver stänga av inkommande vatten till beredaren Nibe ES, det har uppstått läckage invändigt. Någon som vet? Huvudkranen in i huset stängd.
Vatten & Avlopp -
OK att stänga av el och värme när vi inte är hemma i fritidshuset?
Fritidshus -
Stänga av värmen i sommarhuset
Värme allmänt