Min sons hus kommer bli inlöst av vägverket om 2-3 år och bli rivet. En värdering görs då och huset inlöses för värdet plus 25%. Problemet är att han redan flyttat därifrån och huset står ouppvärmt. Jag har börjat bli orolig för att huset förfaller under denna tid och att värdet om 2-3 år då gått i botten...
Så min fråga till er kloka gubbar o tanter, hur tar man hand om huset på billigaste o enklaste sätt under "väntetiden? Och vad är risken med avstängt hus?

/orolig pappa

K
Kommer bli? Inte garanterat att det blir inöst? Mkt kan hända på den tiden om ni inte träffat avtal redan nu

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Hyr ut kåken så den värms upp och det kommer in hyrespengar löpande.

• Gilla
yonna och 6 till
  • Laddar…
G grux skrev:
Problemet är att han redan flyttat därifrån och huset står ouppvärmt.
Värm det till iaf 10 ⁰C och håll koll på att taket är i dugligt skick. Sätt upp övervakningskameror. Sedan får man kolla fastigheten regelbundet så att djur eller vandaler inte ställer till något.

Sedan har det hänt ett antal gånger att vägverket ändrat sig. Inte sällan efter att de rivit hus..

Vägverket lades ned 2010, så det är väl Trafikverket vi pratar om?

Men det är väl ändå jättebra råd att hjälpligt hålla igång fastigheten ett tag till, med minsta möjliga medel...

Cruzze Cruzze skrev:
Vägverket lades ned 2010,
De byter namn hela tiden. Folket som tar hand om vägarna existerar fortfarande och likaså en budget avsatt för ändamålet. Bara namnskyltar mm ändrat på sig.

spikplanka spikplanka skrev:
De byter namn hela tiden. Folket som tar hand om vägarna existerar fortfarande och likaså en budget avsatt för ändamålet. Bara namnskyltar mm ändrat på sig.
Tre gånger på 183 år är väl inte precis hela tiden. Men det är irrelevant för TS frågeställning...

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Tre gånger på 183 år är väl inte precis hela tiden.
Det är en hel del andra myndigheter och företag som också kör samma sak. Det blir mycket att hålla rätt på utan större påverkan av sakfrågan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.