Hej till alla.
Min fråga jag har värmepump med golv värme men ibland funka och ibland funka inte termostaten som skicka signal jag försökte starta om men gick inte vad kan man göra man kan köpa lyckadan och ersätta dom eller hur man gör. Tack påförhand.
Min fråga jag har värmepump med golv värme men ibland funka och ibland funka inte termostaten som skicka signal jag försökte starta om men gick inte vad kan man göra man kan köpa lyckadan och ersätta dom eller hur man gör. Tack påförhand.
Som vanligt med dessa prylar som kostar skjortan att köpa, är det ett don som inte fungerar eller termostaten, du kan skifta ledningar och don som du vill för att säkerställa vad som är fel, skifta don mellan en slinga till en annan, lika med termostaten som är kopplad i centralen där, inget farligt brukar vara 24 V och känns inte . Glöm inte skriva upp vad du gör, lätt att det blir fel vid återkoppling av ledningar och don. Du bör börja att ta reda på vad som är fel och återkomma.
Tack för ditt svarJ jonaserik skrev:Som vanligt med dessa prylar som kostar skjortan att köpa, är det ett don som inte fungerar eller termostaten, du kan skifta ledningar och don som du vill för att säkerställa vad som är fel, skifta don mellan en slinga till en annan, lika med termostaten som är kopplad i centralen där, inget farligt brukar vara 24 V och känns inte . Glöm inte skriva upp vad du gör, lätt att det blir fel vid återkoppling av ledningar och don. Du bör börja att ta reda på vad som är fel och återkomma.
Jag fattar inte vad frågan är egentligen, men de där ställdonen är trasiga. Det ska sitta en fjäder (ligger en på golvet på en av bilderna) under den vita kåpan som pressar ner den röda delen. När plasten blir gammal och spröd hoppar allt isär.Medo2121 skrev:
Har du fått kläm på vad som är felaktigt, har du olika temp i olika rum, det går att byta vad står det på sidan på ett don, avgörande för att köpa nya. Det går att vara utan dom och då ställer man in flödet över slingorna manuellt. Ska då vara en gängad hatt i stället för donet. En gång inställt, bara glömma bort det med värmen, VP sköter om det med tempen it till slingorna.
Liknande trådar
-
Momsavdrag på byte av tak på näringsfastighet
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Stambyte nödvändigt hus byggt på 50-talet?
Vatten & Avlopp -
Blir det ventilationsproblem om jag byter isolerlister runt fönstren?
Fönster & Dörrar -
Byte ytterdörr - firma Stockholm
Fönster & Dörrar -
Byte av Ställdon från Neotherm till LK
Värme allmänt