H
Hej!

Vi har ca: 150m2 innertak i furu (ca: 40 år gammalt) som vi antingen vill ha vita eller vitlaserade men då vi inte känner oss jättesugna på detta projektet så tänkte jag höra om nån av er vet vad det kan tänkas kosta om man lejer bort detta?
Fråga 2, ni som fått innertaket sprutmålat måste man täcka för golv,möbler mm?

Tack på förhand.

Mvh
Husdrömmaren

Jag fick priser på runt 6000kr vill jag minnas när jag tog in offerter på 60m2. Det beror säkert på var du bor, så det bästa är att kolla med någon målarfirma.

Jag tyckte offerterna jag fick var på tok för dyra, så jag köpte en sprutpistol och målade taket själv. Det tog väl en stund att maskera allt, vilket man behöver göra, men bra blev det.

Nu hör det till saken att jag senare gav mig på ett annat tak här hemma och det blev inte bra. Trots 5 lager färg så blöder något igenom så fort färgen torkat, så ett tips kan vara att provmåla lite för att se hur svårt det är att få till det så att det blir vitt. Det kan ju påverka priset...

Det som blöder igenom är väl där kvistmärkena finns. Dessa ska täckas med shellack innan målning görs.

Givetvis har jag kvistlackat. Det är överallt där det INTE är kvistar som det blöder igenom... Troligen var taket tidigare behandlat med något som löses upp av den vattenbaserade färg jag målar med nu.

H
Hej,

Tackar för svaret :) Nu har vi en hum om vilken prisnivå det ligger på.

Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.