Hej ngn som har tips, vad ska man täta sprickor i yttervägg med som inte släpper in rök? Spackel eller tätmassa av ngt slag? helst vill jag använda ngt som sitter i evigheter och inte behöver bytas ut nånsin och som inte krymper så det kommer in rök från grannen nu eller i framtiden. Sprickorna är tydliga på insidan av väggen bredvid fönstren så det är där jag tänker täta. Man känner att det blåser in luft utifrån via sprickorna. På väggens utsida är det en inglasad balkong och väggen är belagd med träpanel eller plåt som är fastsatt på ytterväggen inuti balkongen.
🙏
🙏
Själva husstommen ansvarar föreningen för men sprickor på insidan av väggen ansvarar den boende för.H Hybro skrev:
Vill man att föreningen ska göra något, t.ex. se över fasaden, så skriver man lämpligen en motion till årsstämman och pratar helst med ett antal grannar om problemet också så att man får några med sig.
Jag tänker att det blir mitt ansvar, så jag tänkte täta med ngtBirgitS skrev:
Själva husstommen ansvarar föreningen för men sprickor på insidan av väggen ansvarar den boende för.
Vill man att föreningen ska göra något, t.ex. se över fasaden, så skriver man lämpligen en motion till årsstämman och pratar helst med ett antal grannar om problemet också så att man får några med sig.
Och fråga då föreningen vad man kan täta med..
Fogskum brukar jäsa rätt ordentligt och krypa ut ur springor, då kleta ned rejält. Vem återställer då sådant?
Troligen den som utför jobbet.
Kan bli ordentligt omfattande både på ut- och insida.
Fogskum brukar jäsa rätt ordentligt och krypa ut ur springor, då kleta ned rejält. Vem återställer då sådant?
Troligen den som utför jobbet.
Kan bli ordentligt omfattande både på ut- och insida.