Hej! Utifrån dessa bilder, går det att säga någonting om vad dessa sprickor kan tänkas bero på? Jag har själv väldigt dålig koll. Tacksam för all hjälp!
Sättningar i huset eller vibrationer ?L LinPur skrev:
Eller om det har putsats fel och mer eller mindre direkt eller över tid spruckit (kanske mindre sannolikt)
OM ni spacklar + målar: kommer dom tillbaks ?
Finns det andra indikationer på att huset har satt sig eller om det är något pågående ?
Tack för svar!
Det finns mindre sprickor på andra ställen i huset, men har nu fått reda på att huset iallafall är byggt på berg, så det känns lite lugnare. Jag var orolig att hela huset höll på att sjunka eller liknande. Jag ska hålla koll på sprickorna över tid och se så att de inte förvärras. Är det något annat som kan vara bra att tänka på?
Det finns mindre sprickor på andra ställen i huset, men har nu fått reda på att huset iallafall är byggt på berg, så det känns lite lugnare. Jag var orolig att hela huset höll på att sjunka eller liknande. Jag ska hålla koll på sprickorna över tid och se så att de inte förvärras. Är det något annat som kan vara bra att tänka på?
Liknande trådar
-
sprickor på en av väggarna vid duschen
Badrum -
Södermanland - söker kunnig på sprickor i väggar (inne)och ev sättning
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Sprickor längst väggar.
Byggnadsvård -
Förstärka sprickor innerväggar
Byggmaterial & Byggteknik -
Sprickor i de lättbetong baserade ytterväggarna
Byggnadsvård